printlogo


دبیرمجمع هم افزایی جوانان انقلابی:
باید جوانان در اداره کشور براساس گام دوم وارد شوند/ امروز باید مدل اداره کردن کشور برمبنای گام دوم انقلاب باشد
باید جوانان در اداره کشور براساس گام دوم وارد شوند/ امروز باید مدل اداره کردن کشور برمبنای گام دوم انقلاب باشد
کد خبر: 5283
دبیرمجمع هم افزایی جوانان انقلابی با اشاره به اینکه ادبیات زیرساختی بیانیه گام دوم انقلاب ، دولت انقلابی است گفت: امروز باید جوانان در اداره و حکمرانی کشور بر مبنای گام دوم انقلاب حاضر باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام سید علی موسوی در نشست گام دوم و مسئولیت پذیری جوانان که در دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در دفتر قم فردا برگزار شد با اشاره به اینکه میزبان جوانان هستیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما بلند کردن پرچم ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رساندن آن به قله ترسیم شده در این بیانیه یعنی تبدیل ایران به الگوی پیشرفت و الگوی اسلامی است.
وی ادامه داد: در ابتدا نگاه ما معطوف به فرآیند شکل گیری این بیانیه نیست و بیشتر نگاه ما بر روی جوانان است و ما با یک تجربه ای به سراغ این توصیه مقام معظم رهبری می رویم.
دبیرمجمع هم افزایی جوانان انقلابی اضافه کرد: چهل سال از انقلاب گذشت و چهل و یکمین سالگرد آن هم به پایان رسیده است ، بعد از این 40 سال در آستانه دومین سال گام دوم انقلاب هستیم و باید این سوال را از خودمان بپرسیم که چه تغییر جوهری در این دوسال که از بیانیه گام دوم انقلاب می گذرد در اداره کشور و در حرکت انقلاب به سمت آرمان های خود شکل گرفته است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدل اداره کردن کشور و حرکت ایران به سمت آن الگو در عین حالی که بر پایه تجربیات ملی و بر پایه برداشت های اصیل اسلامی بود اما تاثیرات زیادی از الگوهای سوسیالیستی داشت.
دولت ها متاثر از لیبرالیست و سوسیالیست هستند
حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: در دهه شصت دولتی با آن رویکرد داشتیم که افکار عمومی و مردم هم در این فضا فرصت بروز و ظهور داشتند البته اصل اتفاق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فضای دیگری بود اما مدل اداره کردن کشور و روش حرکت ساختار کلی به سمت الگوهای متمایل به سوسیالیست بود و در دوره بعد از آن هم تاثیراتی از جریان لیبرالیستی داشت.
وی افزود: دولت لیبرالیست توانست به نحوی آن ادبیات اسلامی و ادبیات اصیل تجربه مردم ایران قرن جدید را در یک منازعه جدید قرار دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امروز مسئله اصلی کشور برون رفت از این دوگانه شرق و غرب یعنی سوسیالیسم و لیبرالیز بود می دانیم و حرکت به سمت الگوی اصیل انقلاب اسلامی و تولید یک الگوی بومی از درون این ساختار حاصل شده پس از پیروزی انقلاب می دانیم .
ادبیات زیرساختی بیانیه گام دوم انقلاب ، دولت انقلابی است
وی خاطرنشان کرد: ادبیات زیرساختی بیانیه گام دوم انقلاب ، دولت انقلابی است دولتی که بر مبنای قدرت مردم شکل می گیرد. قدرتی که نه پوپولیسم و نه لیبرالیسم توانسته آن را درک کند. بروکراسی های موجود و مدل اداره کشور بر اساس این ساختار اداری ناتوانی خود را در این چند سال نشان داده است و نمی تواند حامل آن قدرت عظیم انقلاب اسلامی باشد.
حجت الاسلام موسوی افزود: لیبرالیسم هم در این چند سال اخیر نشان داده است که در اداره کشور بسیار ناتوان است و تنها راهی که باقی می ماند این است که الگوی جدید دیگری داشته باشیم.
وی اضافه کرد:آیا مشکلات امروز ناشی از کپی برداری از این ساختارهای رایج و متداول در جهان نیست که در حال استفاده هستیم؟ آیا این اتفاق و تغییر این ساختار ها صرفاً با یک اقدامات علمی محقق خواهد شد؟ تا وقتی نتوانیم مردم را به صحنه انقلاب بیاوریم امکان اینکه گام دومی را برداریم نیست و در همان گام اول درجا خواهیم زد.
باید جوانان انقلابی در دولت انقلابی بر سرکار بیایند
دبیرمجمع هم افزایی جوانان انقلابی با اشاره به اینکه باید دولت انقلابی بر سرکار بیایید، گفت: دولت انقلابی به معنای دولت مرد انقلابی نیست، با آوردن یک شخصیت اصولگرا، اصلاح طلب، اسلام گرا و... نمی توانیم گام دوم انقلاب را برداریم.اساسا این ظرفیت را ندارد که بتواند این قدرت عظیم را بسیج کند به سمت آن هدف نهایی که الگو شدن ایران در دنیای کنونی است.
وی تصریح کرد: راه برون رفت از این امر به میدان آوردن مردم است. اساسا دولت انقلابی در پاستور نیست بلکه در میدان انقلاب و وسط حضور همه مردم است و مردم هستند که این دولت و کشور را اداره می کنند.
حجت الاسلام موسوی  بیان داشت: از طرفی قدرت اداره کردن کشور توسط فضای عمومی امکان پذیر نیست الا توسط یک انرژی توفنده ساختار شکن؛  تنها راه امیدی که باقی می ماند تا بتوان گام دوم را برداشت قدرت جوانان ایران است که می توان گام دوم انقلاب را برداشت. پس با تکیه به ساختار های موجود و امید بستن به سوپرمن های بزرگ هیچ اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد.
وی اظهار داشت: زد و بند های سیاسی و رفتارهای قیم مابانه چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در نهایت نمی تواند ضمانت کننده ادامه این مسیر باشد و فقط ما را به عقب گرد وادار می کند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئله از جنس حل کردن معادلات،مشکلات و تقسیم ثروت و منابع نیست مسئله از جنس آمدن به میدان است و این آمدن به میدان یک الگوی متفاوت حکمرانی را می طلبد که در این الگو  این اداره کنندگان کشور در پاستور نیستند.
گره کور حضور جوانان در اداره کشور
وی افزود: مسئله اساسی که در حال حاضر وجود دارد گره کور حضور جوانان در اداره کردن کشور است این گره کور توسط پدرسالاران و قیم مابان باز نمی شود  بلکه توسط خود جوانان این گره باز خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز جوانان انقلابی فقط در حال انتقاد هستند، گفت: تا وقتی جوانان انقلابی شانه خود را زیر بار اداره کردن کشور قرار ندهند و تا وقتی باور به اداره کشور نداشته باشند وضعیت ما همین خواهد بود.
وی اضافه کرد: تنها با یک مدل ایثارگرایانه که در دفاع مقدس داشتیم و با همان مدلی که انقلاب کردیم و جوانان وسط میدان بیایند و خود را صاحب قدرت و اراده بدانند می توانیم در ادامه حیات انقلاب اسلامی تغییر جدی ایجاد کرد و البته اگر جوانان در این عرصه هم وارد آن مدل های لیبرال جهان سوم که بر ما تحمیل کردند شوند وارد همان زد و بندها خواهند شد و طبعا آن اتفاق بزرگ رقم نخواهد خرد.
امروز باید مدل اداره کردن کشور برمبنای گام دوم انقلاب باشد
دبیرمجمع هم افزایی جوانان انقلابی گفت: تحول ساختاری تحول یک انسان و یا یک فرد نیست. مدل اداره کردن باید تغییر کند و این مدل به معنای از دست رفتن حجم بالایی از منافع است که این موضوع را فقط جوانان انقلابی می توانند ایجاد کنند.
وی افزود: اینجاست که نقش قم به عنوان نقطه کانونی شکل گیری انقلاب اسلامی و نقش جوانان قمی به عنوان جوانانی که مقدمه حرکت گام اول انقلاب را فراهم کردند دوباره پیدا می شود. شکل گیری مجمع هم افزایی جوانان انقلابی با این انگیزه بود تا بتوانند نقطه ای برای افزایش این قدرت ها و توانمندی های موجود باشد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5283