printlogo


کارشناس فرهنگ و رسانه مطرح کرد:
حمله به فرهنگ حجاب از طریق پیام های بازرگانی و برخی فیلم ها/استفاده ابزاری از زنان در آگهی های بازرگانی صداو سیما
حمله به فرهنگ حجاب از طریق پیام های بازرگانی و برخی فیلم ها/استفاده ابزاری از زنان در آگهی های بازرگانی صداو سیما
کد خبر: 5291
این کارشناس فرهنگ و رسانه با اشاره به استفاده ابزاری از زنان در آگهی های بازرگانی صداو سیما، گفت: متاسفانه برخی ها از طریق فیلم ها و آگهی های بازرگانی به فرهنگ حجاب حمله می کنند و به تدریج علیه فرهنگ حجاب کار می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه حجاب علاوه بر ارزش دینی و اجتماعی یک ارزش ملی است، اظهار داشت: حجاب علاوه بر اینکه یک ارزش دینی است یک ارزش اجتماعی و ملی هم محسوب می شود چراکه در تصاویری که از ایران و سنگ نوشته ها و نقوش برجسته ای که در تخت جمشید و آثار باستانی  قبل از اسلام وجود دارد زنان همه با حجاب در تصاویر نمایش داده شده اند و این نشان دهند این موضوع است که مسئله حجاب بانوان، قبل از اسلام هم برای ایرانی ها بسیار مهم بوده و رعایت می شده است.

نقش رسانه ها در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
وی افزود: متاسفانه علیرغم ماهیت اسلامی انقلاب ما، رسانه های ما به طور اعم(سینما، رسانه های مکتوب و..) و رسانه ملی بطور اخص، در امر گسترش فرهنگ حجاب و اقناع نسل جوان موفق نبوده اند.

این استاد علوم ارتباطات و رسانه  بیان داشت: انتظار این است که حوزه ها با استفاده از ظرفیت های عظیم تبلیغی و علمی خود در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و اقناع مردم خصوصا نسل جوان برای حفظ و صیانت ازاین ضروری دین بیشتر تلاش کنند و به شبهاتی که برخی افراد؛که متاسفانه بعضا ملبس به لباس روحانیت هم هستند؛ در مورد ضرورت حجاب در بین جوانان پخش می کنند پاسخ دهند.

برخی تولیدات شبکه خانگی و آگهی های بازرگانی در مغایرت با فرهنگ حجاب وعفاف است
اسماعیلی طبا تصریح کرد: متاسفانه بعضی از رسانه ها نه تنها اقدامی برای اشاعه و گسترش فرهنگ حجاب نمی کنند بلکه کارهای ضد فرهنگ حجاب هم انجام می دهند به عنوان مثال در برخی از تولیدات شبکه های نمایش خانگی و برخی فیلم های سینمایی و برخی آگهی های بازرگانی در این زمینه نظارت و دقت کافی نمی شود.
وی ادامه داد: اخیرأ استفاده ابزاری از زنان در آگهی های بازرگانی صداو سیما رایج شده است که باید مراقبت کرد در این خصوص دقت بیشتری شود تا به جایگاه والایی که  مکتب اسلام برای زنان قائل است، خدشه ای وارد نشود.
این کارشناس فرهنگ و رسانه ادامه داد: در سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش می شود هم درروابط زن و مرد  و هم پوشش ها باید ارزشهای دینی و ملی بیشتر رعایت شوددر غیراین صورت این سریال ها  به حجاب و عفاف جامعه آسیب جدی وارد خواهد کرد.

حمله به فرهنگ حجاب از طریق پیام های بازرگانی و برخی فیلم ها
وی گفت: متاسفانه کسانی که می خواهند به فرهنگ حجاب حمله کنند از همین فیلم ها و آگهی های بازرگانی استفاده می کنند و به تدریج علیه فرهنگ حجاب کار می کنند در مقابل می توان با ساخت فیلم ها و سریال های فاخر، حجاب به عنوان یک عامل صیانت زنان که هیچ مغایرتی با پیشرفت های اجتماعی، سیاسی و علمی آنان ندارد معرفی شود.
اسماعیلی طبا ابراز داشت: متاسفانه تاکنون فیلم و سریال فاخری تولید نشده است که مخاطب با دیدن آن به حجاب خود افتخار کند و نسل جوان را به داشتن حجاب تشویق و ترغیب کند.
 وی عنوان داشت: از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم تا نظارت بیشتری بر تولیدات شبکه نمایش خانگی و سینماها داشته باشند تا ناخواسته در زمین دشمنان حجاب و عفاف بازی نکنند و همچنین از مسئولین صداوسیما تقاضا داریم در آگهی های بازرگانی، این مسائل را رعایت کنند و امیدواریم در آینده شاهد تولید فیلم ها ، برنامه های مستند، برنامه های کودکان ونوجوانان و سریال های فاخر در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در رسانه ملی هم باشیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5291