printlogo


توزیع ۱۵۰بسته معیشتی در میلاد امام حسن(ع) بین نیازمندان/شناسایی ۱۵۰۰خانواده نیازمند
توزیع ۱۵۰بسته معیشتی در میلاد امام حسن(ع) بین نیازمندان/شناسایی ۱۵۰۰خانواده نیازمند
کد خبر: 5362
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) با اشاره به شناسایی ۱۵۰۰خانواده نیازمند، گفت: در میلاد امام حسن(ع) ۱۵۰بسته معیشتی با ارزش هر بسته ۶۰۰هزار تومان بین نیازمندان منطقه هدف توزیع خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، علی وکیلی  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهت توزیع بسته های معیشتی و کمک به نیازمندان شروع شد و قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) از ابتدا درصحنه کمک رسانی حاضر شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ ، ۱۶مرحله رزمایش توسط گروه جهادی برگزار شد که در این رزمایش ها بیش از۳۴۰۰بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در مناطق هدف توزیع شده است.
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) با اشاره به اولین رزمایش کمک مومنانه سال ۱۴۰۰، عنوان داشت: اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه همزمان بامیلادامام حسن(ع) باتوزیع۱۵۰بسته موادغذای  به ارزش ۹۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد:البته برای مراحل بعدی رزمایش مواسات و کمک مومنانه هم برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که به صورت مناسبتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.
وکیلی با اشاره به اینکه قیمت هر بسته ۶۰۰هزار تومان است، گفت: در این بسته ها رشته آشی، لوبیا قرمز، لپه، عدس، چای، نخود، ماکارونی، سویا، قوطی رب، روغن، کنسرو لوبیا، نمک، خرما، رشته سوپی، گوشت گوسفندی،ماسک ، غذای گرم و بسته فرهنگی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در مراحل قبل توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند تجربیات خوبی کسب شد که سعی شده است از این تجربیات در آینده استفاده کنیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.
مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)  با اشاره به اینکه سعی شده است تمام نیازمندان منطقه هدف شناسایی و پوشش داده شود، گفت: باید کمک رسانی و توزیع بسته های معیشتی به گونه ای باشد که تمام نیازمندان بسته را دریافت کنند.
وکیلی خاطرنشان کرد: به کمک اعضای خادمین و خیرین تاکنون بیش از ۱۵۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شده است که به صورت هدفمند تحت پوشش قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به هدف قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) گفت: خدمت رسانی در۱۷عرصه درمانی، اطعام ، پوشاک ، عمرانی، تحصیلی، آموزشی ، مشاوره ، مالی ، کارآفرینی ، اشتغال زایی ،کاریابی، جهیزیه، وام، اعتیاد، اردویی، بازارچه ازدواج، خدمت رسانی از اهداف مهم این قرارگاه جهادی می باشد.


مسئول قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم)   تصریح کرد: در حال حاضر یکی از هدف ها و تلاش های اصلی و مهم خادمین قرارگاه جهادی عَلَمدارِکَربَلا(قم) در این برهه از زمان ایجاد اشتغال برای خانواده ها می باشد که در این راستا هم بازارچه ای کوچک به صورت مجازی ایجاد شده است تا خانواده ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
وی  با اشاره به اشتغال زایی های انجام شده، گفت: ایجاد۳کارگاه خیاطی، ایجادکارگاه رب خانگی، راه اندازی کارگاه تولیدماسک، ایجادبازارچه مجازی،  سازماندهی انواع مشاغل خانگی،  ایجادمکان نگهداری۳۶ راس گوسفند، معرفی۲۳نفرنیرو به کارخانجات، معرفی۱۱نفربه کمپ ترک اعتیاد و مشاوره۱۱۷خانواده مبتلابه طلاق از جمله اقدامات قرارگاه جهادی در راستای اشتغال و تداوم کانون گرم خانواده در بین افراد نیازمند در منطقه هدف  می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت ها اقدام به راه اندازی صندوق قرض الحسنه عَلَمدارِ کَربَلا نموده که تاکنون مبلغ۲۱۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان جهت اشتغالزایی، ازدواج، جهیزیه، درمان، رهن منزل  و ضروریات به خانواده های تحت پوشش این مجموعه اهداءشده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5362