printlogo


رییس اداره امور شعب بانک ملی قم:
۴۰ هزار فقره تسهیلات توسط بانک ملی در قم پرداخت شد
۴۰ هزار فقره تسهیلات توسط بانک ملی در قم پرداخت شد
کد خبر: 5466
رییس اداره امور شعب بانک ملی قم گفت: سال گذشته ۴۰ هزار فقره تسهیلات در بخش های مختلف به مبلغ بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بانک ملی در استان پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، غلامرضا صادق زاده خویی به مناسبت ۲۰ شهریور، سالروز تاسیس بانک ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بانک ملی در شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه همواره به عنوان تکیه گاهی مطمئن درکنار مردم بوده و با پرداخت انواع تسهیلات مورد نیاز اقشار مختلف، در راستای حمایت از کسب و کار و معیشت ایشان تلاش کرده‌است. 

رییس اداره امور شعب بانک ملی قم گفت: بانک ملی تمام قد در کنار تولید و اشتغال استان ایستاده و همراهی مطمئن و همیشگی در مسیر توسعه پایدار کشور است و آن را در راستای تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی نه تنها یک ماموریت، بلکه یک وظیفه ملی و جهادی خود می‌داند.
وی با تاکید بر این که رعایت کامل دستورالعمل‌های شورای پول و اعتبار و انضباط مالی در بانک ملی، موجب شده است تا مردم با اعتماد و اطمینان کامل سرمایه های خود را در این بانک قرار دهند، گفت: بانک ملی نیز با استفاده از این پشتوانه مردمی و پرداخت تسهیلات متنوع به فعالان اقتصادی، توانسته است، نقش مهمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی، عمرانی و خدماتی کشور و استان قم داشته باشد.
وی ادامه داد: بانک ملی در شرایط خاص اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، برای حفظ کسب و کار فعالان اقتصادی استان، همه ظرفیت خود را به کار گرفت و در این زمینه با کمک به تامین مالی طرح‌های متعدد تولیدی و خدماتی نقش موثری در تقویت شاخص‌های اقتصادی استان ایفا کرد. 
صادق زاده خویی با بیان این که کمک بانک ملی برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح‌های تولیدی استان موجب حفظ و ارتقا سطح اشتغال در این بخش مهم اقتصادی شده است، ادامه داد: به صورت مستمر و هفتگی مسائل مورد نظر فعالان اقتصادی استان را در قالب بازدیدهای میدانی بررسی و بر اساس طرح‌های حمایتی تدوین شده برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز ایشان تلاش می‌کنیم، همچنین هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی در تملک بانک ملی قرار ندارد و نگاه این بانک کمک همه جانبه به چرخه تولید و اشتغال استان است. 
وی با اشاره به این که با وجود کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، ارائه خدمات گسترده مالی توسط بانک ملی قم به مشتریان محدود و متوقف نشد، اظهار داشت: در همین رابطه تعداد زیادی از کارکنان بانک ملی در سراسر کشور به نحوی درگیر بیماری کرونا شدند و ده ها تن جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند. 

۴۰ هزار فقره تسهیلات توسط بانک ملی در قم پرداخت شد
وی در ادامه به جزئیات تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ملی استان قم طی سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۹۹، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا در قالب یکهزار و چهارصد فقره پرونده پرداخت شد.
رییس اداره امور شعب بانک ملی قم افزود: در همین مدت، تعداد ۲هزار و ۱۸۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن با تخصیص اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان از سوی این بانک به متقاضیان پرداخت شد. 
وی ادامه داد: طی سال گذشته سه هزار و ۳۴۶ فقره وام قرض الحسنه ازدواج با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد که شامل ۳۰ درصد سهم استان در این بخش می شود. 
وی افزود: همچنین در این مدت علاوه بر تخصیص میلیاردها تومان برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه مشاغل خانگی و وام قرض الحسنه معرفی شده توسط کمیته امداد و بهزیستی، تعداد ۴۵۰ فقره وام قرض الحسنه خوداشتغالی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد. 
صادق زاده خویی با اشاره به این که یکی از مهمترین اقدام های بانک ملی در قم تامین مالی طرح‌های صنعتی و تولیدی استان است، گفت: سال گذشته ۷۱۱ فقره تسهیلات در بخش صنعت و معدن به ارزش ۵۳۳ میلیارد تومان و ۴۸۲ فقره تسهیلات در بخش کشاورزی با تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، پرداخت شد. 
وی افزود: در بخش بازرگانی نیز یکهزار و ۱۷۳ فقره تسهیلات به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد؛ همچنین ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مسکن به ۹۵۳ پرونده تشکیل شده در این رابطه، تخصیص یافت.
وی ادامه داد: یکی از اقدام های شاخص بانک ملی استان قم پرداخت تسهیلات خرد برای تامین نیاز اساسی خانوار است که در این رابطه سال گذشته بیش از ۳۵ هزار فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

رییس اداره امور شعب بانک ملی قم در بخش دیگری از سخنان خود به امکانات مطلوب این بانک برای ارایه خدمات غیر حضوری به مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه‌های الکترونیکی فعال بانک ملی همچون سامانه بام، ۱۱۳ دستگاه خودپرداز و ۲۵ دستگاه خودگردان که قابلیت دریافت پول از مشتریان را نیز دارد، در سطح استان قم فعال است. 
وی با بیان این که بانک ملی استان قم علاوه بر ارائه خدمات گسترده مالی به مردم، به دنبال ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز است، افزود: در همین رابطه ۴۱۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به تکمیل درمانگاه قمرود در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفت، همچنین کمک به بازسازی مساجد و تجهیز مدارس در مناطق کمتر برخوردار استان، مورد توجه مدیران این بانک بوده‌است.
وی در پایان سخنان خود به لزوم هشیاری مردم در برابر کلاهبرداری های اینترنتی اشاره و تاکید کرد: هرگونه سئوال و درخواست در فضای مجازی و از طریق پیامک برای واریز وجه به حساب افراد با عنوان جایزه و موارد مشابه کلاهبرداری است و به هیچ عنوان نباید به آن اعتنا و اعتماد کرد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5466