printlogo


عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده:
رسانه‌های جامعه برنامه ویژه‌ای برای حوزه خانواده ندارند
رسانه‌های جامعه برنامه ویژه‌ای برای حوزه خانواده ندارند
کد خبر: 5598
عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده گفت: رسانه‌های جامعه برنامه ویژه‌ای برای حوزه خانواده نداشته‌اند و باید در این زمینه به فکر بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،    سمیه خراسانی در پنجمین پیش‌نشست اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با عنوان «رسانه خانواده محور؛ الزامات و راهبردها» با اشاره به اهمیت خانواده محوری در جامعه اظهار داشت: خانواده محوری در جامعه ما مغفول مانده است و در این زمینه نه خانواده محور بودیم و نه هستیم اما زمانی که آسیب‌های خانواده بروز پیدا کرد، خانواده را مسئله دیدیم و به دنبال راه‌حل رفتیم.

وی افزود: نباید فقط آسیب‌های خانواده را دید بلکه باید به سمت توانمندی خانواده‌ها نیز پیش رفت متأسفانه این مسئله باعث می‌شود که خانواده‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارای توانمندی هستند را فراموش کنیم.

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده با انتقاد از تغییر نگاه‌ها به طلاق افزود: متأسفانه گاهی اوقات از طلاق با افتخار یاد می‌شود که این مسئله به‌خودی‌خود باعث بروز آسیب شده و اجازه پرداختن به امر توانمندسازی خانواده برای برخورد با این‌گونه آسیب‌ها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خانواده را تنها بانوان تشکیل نمی‌دهند، افزود: متأسفانه این موضوع باعث شد تا همه چیز در حوزه بانوان دیده شده و راهکارهایی که برای رفع آسیب‌ها مطرح می‌شود نیز مربوط به بانوان و زنان باشد.

خراسانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خانواده با عنوان مجموعه‌ای از زنان و مردان همراه با کارکردها و موقعیت نهادی آن در جامعه مدنظر قرار نگیرد، نمی‌توان در رابطه با خانواده محوری به‌خوبی اظهارنظر کرد، رسانه‌های جامعه نیز برنامه ویژه‌ای برای حوزه خانواده نداشته‌اند و باید در این زمینه به فکر بود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5598