printlogo


42 بقعه قم مجری طرح آرامش بهاری 1401 هستند/ رویکردهای فرهنگی جدید در اجرای طرح مد نظر هستند
42 بقعه قم مجری طرح آرامش بهاری 1401 هستند/ رویکردهای فرهنگی جدید در اجرای طرح مد نظر هستند
کد خبر: 5625
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در 42 بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 1401 اجرایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به طرح آرامش بهاری به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: این برنامه با هدف تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود.
وی افزود: در واقع هدف نهایی، آرامش یافتن اقشار مختلف در سایه امامزادگان است زیرا این شخصیت‌های برجسته در طول تاریخ نیز پناهگاه و محل آرامش مردم بوده‌اند و پس از رحلت و شهادت نیز آرامگاه آنها خانه حقیقی شیعیان در طول تاریخ محسوب می‌شده و بر همین اساس، اینک طرحی فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و تفریحی با محوریت همین اماکن مقدسه به همت سازمان اوقاف اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه با شیوع کرونا، طرح آرامش بهاری طی دو سال گذشته با محدودیت‌های فراوانی همراه بود خاطرنشان کرد: امسال و با واکسیناسیون گسترده و همچنین برداشته شدن محدودیت‌‌ها، این طرح فرهنگی نیز با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری در 22 بقعه ناحیه یک شهرستان قم و با حضور 40 مبلغ روحانی و اجرای برنامه تحویل سال در بقاع شاخص تدارک دیده شده است.
اسکندری تصریح کرد: خیمه آرامش بهاری شاخص ناحیه یک، در مزار مقدس شیخان با 7 غرفه و 11 مبلغ تدارک دیده شده البته در بقاع شاخصی همچون آستان مقدس امامزادگان جعفر غریب(ع)، جمال غریب(ع)، شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع)، شاه احمد قاسم(ع) و علی بن جعفر(ع) نیز خیمه‌های سطح یک برپا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه‌ای، جهاد تبیین و مسائل فرهنگی و مشاوره وقف برخی از عناوین غرفه‌های طرح آرامش بهاری هستند گفت: در مجموع 40 نفر مبلغ روحانی با تخصص‌های گوناگون، طی نوروز 1401 و در خیمه‌های معرفت ناحیه یک، مشغول ارائه خدمت به زائران و مجاوران می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین برنامه تحویل سال نو هم به صورت استیج و با همکاری شهرداری قم در میدان آستانه و مزار شیخان تدارک دیده شده است علاوه بر این در عمود 83 و در موکب آستان مقدس امامزاده شاه احمد قاسم(ع) و نیز بقاع امامزادگان شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع) و علی بن جعفر(ع) نیز برنامه تحویل سال برگزار می‌شود.
اسکندری به برنامه‌های نوروزی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم اشاره و ابراز کرد: برپایی خیمه معرفت آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص ناحیه دو با حضور 20 مبلغ اعزامی و بومی در دستور کار قرار دارد که از جمله این بقاع می‌توان به آستان نورانی امامزادگان احمد(ع) خاکفرج، سید معصوم(ع)، شاه ابراهیم(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، جعفر(ع) زواریان، عبدالله(ع) قلعه چم و امامزاده شاه جمال(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است خیمه معرفت سطح یک در حرم مطهر امامزادگان جعفر(ع) زواریان و عبدالله(ع) قلعه چم و خیمه سطح دو در سایر بقاع با حضور مبلغان روحانی و متخصص اوقاف برپا شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجموعه نمایشگاهی سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه طرح آرامش بهاری در تمام بقاع شاخص ناحیه دو نصب شده است گفت: طرح آرامش بهاری نوروز 1401 در چهار بقعه بخش کهک به صورت متمرکز و در پنج بقعه دیگر به صورت موقت اجرایی می‌شود.
وی افزود: چهار بقعه اصلی مجری طرح آرامش بهاری شامل آستان مقدس و نورانی امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع)، هادی(ع) روستای وشنوه، ابراهیم(ع) دستگرد و نورعلی(ع) روستای کرمجگان هستند.
اسکندری با بیان اینکه پنج بقعه متبرکه امامزادگان محمود(ع) و زینب(س) صرم، اسماعیل(ع)، فاضل(ع) روستای بیدهند، عباس(ع) روستای ورجان و علی اکبر(ع) ابرجس نیز روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در طرح آرامش بهاری مشارکت می‌کنند گفت: در این روزها، روحانیون مبلغ برای پاسخگویی به سوالات شرعی در جمع زائران حضور می‌یابند.
وی ادامه داد: در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در چهار بقعه یاد شده، 6 نفر از مبلغان متخصص در رشته‌های گوناگون حضور یافته و در قالب غرفه‌های مختلفی همچون کودک و نوجوان، قرآن، سخنرانی چند رسانه‌ای، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات، وقف و برگزاری مسابقه مشغول خدمت‌رسانی به زائران و مسافران خواهند بود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5625