printlogo


برگزاری ۱۱ مراسم شاخص ترتیل‌خوانی رمضان در بقاع متبرکه قم
برگزاری ۱۱ مراسم شاخص ترتیل‌خوانی رمضان در بقاع متبرکه قم
کد خبر: 5638
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: ۱۱ مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و به میزبانی بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم، سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برپایی محافل و مجالس ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مراسم جزءخوانی روزانه قرآن در اماکن مقدسه در سه بخش بعد از نماز ظهر و عصر، پیش از افطار و شب برگزار می‌شود.

وی افزود: بقاع متبرکه‌ای که مراسم ترتیل‌خوانی در آنها هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود شامل آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع)، جمال‌الدین(ع)، علی بن جعفر(ع) و موقوفه عربشاهی در کهک هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن، نکات تفسیری هم ارائه می‌شود، گفت: همچنین حضور حافظان قرآن کریم در این ویژه برنامه‌ها با هدف ترویج و تبلیغ مسئله حفظ کلام وحی پُر رنگ‌تر است.

وی ادامه داد: در چهار بقعه و مسجد استان قم نیز مراسم جزءخوانی قرآن کریم پیش از افطار برنامه‌ریزی شده که شامل مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان سیدعلی(ع)، موسی مبرقع(ع) و زینب خاتون(س) شهر کهک هستند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه تفسیر جزء قرائت شده، اقامه نماز و ضیافت افطاری ساده، بخش‌های دیگر این مراسم را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: زمان شروع مراسم در چهار مکان یاده شده، هر روز حوالی ساعت ۱۸:۳۰ است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در نوبت شب اشاره و بیان کرد: آستان مقدس امامزادگان حمزه(ع) و ابراهیم و محمد(ع) دو بقعه‌ای هستند که جمع‌خوانی شبانه ماه مبارک رمضان را میزبانی می‌کنند.

وی گفت: همچنین ترتیل‌خوانی ویژه بانوان هر روز از ساعت ۱۱ در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه محافل قرآنی متعددی هم در طول ماه رمضان امسال و به میزبانی بقاع متبرکه امامزادگان پیش‌بینی شده است، گفت: برای تشویق نوجوانان و جوانان به شرکت در این مجالس، هدایایی به رسم یادبود و براساس قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: برای رونق هر چه بیشتر محافل و مجالس قرآنی و جمع‌خوانی، سعی شده از قاریان برجسته و مشهور استان و کشور برای حضور در این مراسم دعوت شود.

 



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5638