printlogo


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:
حوزه های علمیه در صف اول تبیین قرار دارند/ پذیرش طلبه در حوزه های علمیه خواهران آغاز شد
 حوزه های علمیه در صف اول تبیین قرار دارند/ پذیرش طلبه در حوزه های علمیه خواهران آغاز شد
کد خبر: 5640
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از آغاز ثبت نام برای حوزه های علمیه خواهر از 15اردیبهشت خبر داد و گفت: حوزه های علمیه طبق رسالتی که دارند در صف اول جهاد تبیین قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل ظهر امروز در نشست خبری با عنوان پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور، اظهار داشت:  همه ساله افراد بسیاری از خواهر و برادر در حوزه های علمیه پذیرش می شوند تا آنچه را که می آموزند به دیگران یاد بدهند.
وی ادامه داد: شروع پذیریش برای حوزه های علمیه خواهران در سطح 2 و در ادامه سطح 3و4 خواهد بود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه شعار امسال جذب از بیوتات صالح است، گفت: یکی از مسائل پراهمیت در جذب طلاب مسئله جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.
وی اضافه کرد: حوزه های علمیه در صف اول مسئله تبیین قرار دارند که باید این مسئله به درستی انجام شود.
حجت الاسلام فاضل با اشاره به تبیین شعار سال توسط طلاب، عنوان کرد: تبیین درست شعار سال توسط نخبگان یکی از راه های موثر تحقق شعار سال می باشد که در این مسیر باید طلابی جذب شوند که این مهم را عملیاتی کنند.

به دنبال توسعه کیفی در جذب داوطلب هستیم
همچنین در ادامه این جلسه آزاده صدر شیرازی ، مدیرکل پذیرش و سنجش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به میزان پذیرش در سال1400 نسبت به سال 1399 گفت: در ثبت نام های سال 1400 نسبت به سال 1399 به طور میانگین 34درصد رشد داشته ایم و در ثبت نام نهایی که بعد از آزمون، مصاحبه و... صورت می گیرد 15درصد رشد صورت گرفته است.
وی افزود: در برخی از استان ها به دلیل معرفی بهینه حوزه های علمیه خواهران بیش از 70درصد رشد اتفاق افتاده است.
مدیرکل پذیرش و سنجش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ثبت نام اتباع، گفت: 191 نفر از اتباع که از کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، افغانستان و هندوستان بودند ثبت نام صورت گرفته که در نهایت 103نفر پذیرش شدند.
وی ادامه داد:60درصد ثبت نام کنندگان متاهل و 40درصد مجرد هستند و 93درصد به صورت روزانه و 7درصد به صورت خوابگاهی در سال گذشته ثبت نام شده اند. البته سیاست بر ثبت نام های بومی می باشد و بیشتر به این سمت حرکت خواهیم کرد.
صدر شیرازی با اشاره به سال جاری، گفت: پنج هزار نفر متقاضی تحصیل در رشته های مختلف حضور دارند که 2312نفر موفق شدند وارد سطح 3 حوزه شوند. 760 نفر در سطح 4ثبت نام کردند که 184نفر پذیرش شدند.
وی گفت: دنبال توسعه کمی نیستیم و سعی شده از بین داوطلبان بهترین گزینه ها را انتخاب کنیم.
مدیرکل پذیرش و سنجش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه پذیرش سال جدید از 15فروردین  آغاز شده است گفت: برای سال جدید تحصیلی در مقاطع تحصیلی سطح 2 طبق اعلام ظرفیت های مدارس 11 هزار نفر، مقطه سه 4هراز نفر و در سطح چهار 300نفر در سطح کشور می باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت در گزینش و پذیرش باید برخی از استاندارها در گزینش و پذیرش داوطلبان را بازنگری می کردیم که این مسئله انجام شد و قطعا در سال جدید رشدی رخ نخواهد داد و شاید هم پذیرش نسبت به سال گذشته کاهش هم داشته باشد.
صدرشیرازی عنوان کرد: بازنگری در آئین نامه پذیرش و گزینش مقطع عمومی، افزایش معدل از 12به 14در پذیرش، برگزاری آزمون برای داوطلبان مقطع دکترا، بازنگری در شیوه نامه های مصاحبه، عدم پذیرش در رشته های غیر مرتبط و برخی موارد دیگر از استاندارسازی شاخص های جذب می باشد.

60هزار طلبه خواهر در حوزه های خواهران مشغول تحصیل هستند
همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسینعلی تهرانی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 500مدرسه در سطح کشور داریم، گفت: در مقطع سطح دو 418 مدرسه و در مقطع سطح سه حدود 84مدرسه و در مقطع سطح چهار 20مدرسه فعال هستند که در این مدارس حدود 60هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: بیشتر فارغ التحصیلان مقطع دو در آموزش و پرورش جذب شده اند و فارغ التحصیلان سطح سه جذب فعالیت های آموزشی در حوزه و مراکز آموزشی شده اند و برخی هم در فعالیت های پژوهشی در حال فعالیت می باشند.
مسئول معاونت آموزشی در ادامه افزود: بیشتر مدیران سطوح میانی در حوزه های علمیه خواهران  از بانوان می باشند. همچنین تلاش ما نخبه پروری و تربیت بانوان فرهیخته است.
وی ابرازد اشت: در سال جدید تحصیلی در صورت عادی بودن شرایط تمام کلاس ها حضور است و ثبت نامه از 15فروردین تا پایان اردیبهشت خواهد بود و در 17تیر آزمون برگزار می شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5640