printlogo


استاد دانشگاه تهران:
فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است / راهبرد رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه بین نیروهای فلسطینی است
فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است / راهبرد رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه بین نیروهای فلسطینی است
کد خبر: 5655
استاد دانشگاه تهران با بیان این که نام‌گذاری روز قدس توجه جهانیان به فلسطین را جلب کرد، گفت: فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله روز قدس اظهار داشت: روز قدس با ابتکار بسیار هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نام‌گذاری شد، حرکتی است که منشأ بسیاری از برکات و توفیقات برای ملت مظلوم فلسطین بوده است.

نام‌گذاری روز قدس توجه جهانیان به فلسطین و اشغالگری اسرائیل را جلب کرد

وی ادامه داد: اولین کارکردش این بود که توجه جهانیان به فلسطین و اشغالگری اسرائیل جلب شود، در واقع این مسئله در سال‌های پیش از انقلاب اولویت اعراب نبود و چندان هم در این زمینه بحثی نمی‌کردند و در بایکوت خبری و اندیشه‌ای به سر می‌برد اما نام‌گذاری و برجسته‌کردن نام فلسطین توجه جهانیان را به سمت اشغالگری و تعارض جدی که میان مردم مظلوم و رژیم صهیونیستی وجود داشت، جلب کرد.

صادقی نسب تاکید کرد: از زمان دولت عثمانی از قرن ۱۸ و ۱۹ شاهد موج اول مهاجرت یهودیان به فلسطین بودیم بعد از در دوره‌های مختلف به فاصله ۱۰ الی ۱۵ سال موج‌های بعدی مهاجران یهودی وارد سرزمین‌های فلسطین شدند و در نهایت جمعیت زیادی را آنجا تشکیل دادند.

وی ابراز داشت: بیانیه بالفور که وزیر امور خارجه انگلستان تحت عنوان تشکیل یک کشور یهودی در فلسطین آن را اعلام کرد، موجب شد که تعارضات و تنش‌های جدی در این منطقه شکل بگیرد و این غده سرطانی، بزرگ و بزرگ‌تر شود و تبدیل به یک کشور شود.

سازمان صهیونیست آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند

فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از سوی دیگر سازمان صهیونیسم جهانی بود که در سال ۱۸۹۷ به وجود آمد و این سازمان هدفش هدایت و مهاجرت یهودی‌های سرتاسر دنیا به سمت سرزمین‌های فلسطینی بود که در نهایت منحل شد اما سازمان صهیونیسم آمریکا که شاخه‌ای از آن بود همچنان فعال است و با استفاده از همه ابزارهای مالی و سیاسی تلاش می‌کند که حکومت غاصب را سرپا نگه دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه قدیمی‌تری به سرزمین فلسطین داشته باشیم نام فلسطین همواره در تاریخ تکرار شده و خصوصاً بعد از ظهور اسلام بسیاری از ساکنان یهودی و مسیحی این سرزمین‌ها که از نژادهای ترکیبی اعراب، کرد، ایرانیان و نژادهای دیگر بودند اکثریت به اسلام روی می‌آورند.

صادقی نسب ادامه داد: به لحاظ نژادی و ژنتیکی بافت جمعیتی فلسطین متنوع است و بعد از اسلام اکثریت این سرزمین را اعراب مسلمان تشکیل دادند و این که گفته می‌شود این سرزمین متعلق به یهودیان است این نه حرف منطقی است و نه با تاریخ هم‌خوانی دارد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در این سرزمین یهودی بودند بعد از ظهور اسلام مسلمان شده و جمعیت اقلیتی یهودی ماندند.

 

فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است

 

فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است

استاد دانشگاه تهران با بیان این که فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است، تاکید کرد: این که یک دولت یهودی بایستی بر این سرزمین‌ها حکومت کند یک حرف زوری است که از همان ابتدا به حق مردم فلسطین آن را قبول نکردند.

وی با محکوم‌کردن اقدام انگلستان در حاکم کردن یهودیان در فلسطین تاکید کرد: این حرکت یک ظلم محض به ساکنان این کشور بود که با عنوان و حکومت جعلی در آن جا به قدرت رسیدند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در تاریخ به‌صراحت آمده که این سرزمین‌ها از ابتدا فلسطین نام داشته هرچند که قبل از اسلام قوم یهود در آن زندگی می‌کردند اما با ظهور اسلام به این دین الهی گرویدند.

وی تصریح کرد: غرب برای این که کنترل و احاطه خودش را بر روی کشورهای مسلمان ادامه دهد اسرائیل را تجهیز کرده و آن‌ها در مسیر غرب و شرق به‌مانند استخوانی در زخم گذاشته است.

صادقی نسب ابراز داشت: این کشور بی‌هویت و جعلی برای بقای خودش اقدامات زیادی را در پیش گرفته که یکی از آن‌ها حمایتی است که سازمان صهیونیست آمریکا انجام می‌دهد و لابی‌های مختلف صهیونیستی که این سازمان دارد.

وی افزود: نفوذ این سازمان در غرب اروپا است و حتی کشورهایی مانند روسیه است که توانسته‌اند از این طریق کمک‌ها و حمایت‌های زیادی را برای خودشان جلب کنند.

انزجار و تنفر جامعه عامه اروپا از بسیار بالا است

فلسطین سرزمینی مقدس برای همه ادیان الهی است

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در داخل فلسطین نیز همواره راهبرد رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه بین نیروهای فلسطینی بوده است به‌طوری‌که هم زمان با مقابله با گروه‌های مقاومت مختلف هم زمان با آن ایجاد تفرقه بین نیروها را هم دنبال کرده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تعریف معنای تروریست است که به هر جریان و گروهی که با اهداف رژیم صهیونیستی زاویه دارد اطلاق می‌کرده و همچنان از این حربه استفاده می‌کنند.

دانش آموخته دانشگاه گریفیث استرالیا بیان داشت: انزجار و تنفر جامعه عامه اروپا از اسرائیل بسیار بالا است و نتوانستند در این زمینه موفق شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عادی‌سازی روابط کشورهای خلیج‌فارس با اسرائیل اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر نیز بحث عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی منطقه با اسرائیل که به دلیل عدم استقلال این کشورها و با فشار آمریکا صورت‌گرفته راهبرد دیگری که سردمداران اسرائیل آن را پیش گرفته‌اند.

استاد دانشگاه تهران افزود: هدف از این عادی‌سازی روابط ایجاد مشروعیت برای اسرائیل است که بحمدالله در این حوزه نیز با شکست روبرو شدند.

وی ادامه داد: این امید را داریم که این رژیم آپارتاید و نسل کش و غارتگر به‌زودی از صفحه روزگار محو شود که این مهم قطعاً رخ خواهد داد.

صادقی نسب بیان داشت: سرنوشت سرزمین‌های فلسطینی باید به دست خودشان تعیین شود و همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک رفراندومی در سراسر سرزمین‌های اشغالی برای این که نوع حکومت خودشان را انتخاب کنند، برگزار شود و ان‌شاءالله روزی را شاهد باشیم که مردم بی‌دفاع فلسطین با سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی خود مالک و فرمانروای کشورمان باشند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5655