printlogo


استقلال کشور در ۴۳ سال گذشته حفظ شده است / شایسته‌سالاری راه‌حل غلبه بر بحران‌های کشور است
استقلال کشور در ۴۳ سال گذشته حفظ شده است / شایسته‌سالاری راه‌حل غلبه بر بحران‌های کشور است
کد خبر: 5695
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این استقلال کشور در طی ۴۳ سال گذشته حفظ شده است، گفت: شایسته‌سالاری راه‌حل غلبه بر بحران‌های کشور است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام راحل (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: ابتدای شروع نهضت حضرت امام  نکته بارز  و مهم جسارت و شجاعت ایشان در کنار ایمان به پروردگار بود، اگر به لحاظ تاریخی به آن زمان برگردیم می‌بینیم که خفقان سیاسی شدیدی در آن زمان حاکم بود اما یک نفر به نام سید روح‌الله خمینی با شجاعت و صراحت هرچه‌تمام‌تر نسبت به وابستگی عمیق کشور به خارجی‌ها واکنش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حضرت امام با صدای بلند شاه را مورد خطاب قرار می‌دهد شاهی که در اوج قدرت بود و اساساً رژیم شاهنشاهی بسیار مقتدر بود اما با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و همراهی مردم سرنگون شد.
صادقی نسب ابراز داشت: باور حضرت امام به وعده‌های الهی موجب شد که در هیچ کجای مسیر انقلاب عقب ننشینند و از آرمان‌های خودشان دست نکشند.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: حضرت امام به‌صراحت آن چیزی که برای کشور می‌پسندید بارها، بارها تا لحظه آخر زندگی‌شان بیان می‌فرمودند مانند استقلال کشور، زندگی عزتمندانه برای شهروندان، رسیدگی به مستضعفان  و مبارزه با ظلم و استبداد که شکل‌دهنده منظومه آرمان‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب اسلامی ایران است.
وی ابراز داشت: برقراری حکومتی که عزت و شرافت همه شهروندان محترم است و باور عمیق به این که حرمت مؤمن از حرم الله بالاتر است همواره در رفتار و گفتار ایشان قابل مشاهده بود.

صادقی نسب تاکید کرد: آن چیزی که امروز بایستی توجه ویژه داشته باشیم خصوصیات ایشان و ارمان هایی است که همواره مورد تأکیدش بود.
وی ادامه داد: در خصوص استقلال کشور به‌خوبی عمل کردیم و خودمان برای آینده کشورمان تصمیم می‌گیریم و وابستگی اداره‌ای به هیچ کجای دنیا نداریم.
استاد دانشگاه تهران به موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد و معیشت کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که ریشه این کاستی‌ها به کیفیت مسئولانی است که در حوزه اقتصاد در دولت‌های مختلف انتخاب شده‌اند.
وی ادامه داد: این موضوع بسیار اساسی که در خصوص شایسته‌سالاری مطرح می‌شود در این زمینه عملیاتی نشده است.
صادقی نسب با بیان این یکی از آرمان‌های اساسی انقلاب محرومیت‌زدایی است، تاکید کرد: توجه به مستضعفان و برقراری رفاه نسبی برای همه شهروندان یکی از اهداف انقلاب بوده و هست.
وی افزود: ما متأسفانه در دوره‌های مختلف در  عرصه اقتصاد متحمل خسارت‌های فراوانی شدیم گاهی این خسارت اندیشه نادرست مسئولان بوده است و به دلیل کیفیت پایین سیاست‌گذاران و مجریان بوده است.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: بهره‌گیری از انسان‌های شایسته و کاردان حلقه مفقوده‌ای است که نیاز کنونی جامعه و نظام است.
وی ادامه داد: کسانی که قرار است که برای مسائل اساسی کشور تصمیم‌گیری کنند و سیاست‌های بزرگ را اجرا کنند باید آدم‌های بزرگ باشند که دارای تخصص و تعهد باشند و به علم و دانش روز آشنا باشند.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: معیارهایی که در انتخاب‌ها و انتصابات داشته‌ایم در دولت‌های مختلف و به‌طورکلی در عرصه عمومی کشور کامل و درست نیستند.
وی گفت: برای این که فردی را برای شغلی انتخاب کنیم بایستی آن فرد دارای مهارت‌ها و کیفیت‌های آن شغل باشد، وقتی که معیارها و شاخص‌ها هیچ هم‌خوانی با شغل موردنظر ندارد کاملاً بی‌ارتباط است این باعث می‌شود افرادی که انتخاب می‌کنیم اثربخشی مناسب را نداشته باشند.
صادقی نسب تاکید کرد: بحران‌هایی که در حوزه ارز و فقر وجود دارد حاصل همین انتخاب‌های غلط در انتخاب مدیران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به این مهم نرسیم که اداره کردن یک علم و تخصص است و بایستی فردی که در بخش اداره عمومی قرار گرفته دارای تخصص و دانش کافی در این حوزه مربوطه باشد، نمی‌توانیم در غلبه بر بحران‌ها موفقیتی حاصل کنیم.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: باید با ارزیابی درست از عملکرد و اقدامات خودمان درگذشته اشتباهات را بپذیریم و ضمن آن‌ها ریشه‌یابی، راه‌حل‌های علمی برطرف‌کردن آن‌ها را بیابیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5695