printlogo


برپایی محافل سه‌گانه ادبی با حضور شاعران شیراز و قم/از محافل شعرهای مهروماه و گوهرشاد تا برگزاری نقد ادبی
برپایی محافل سه‌گانه ادبی با حضور شاعران شیراز و قم/از محافل شعرهای مهروماه و گوهرشاد تا برگزاری نقد ادبی
کد خبر: 5707
مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری محافل سه‌گانه ادبی با حضور شاعران شیراز و قم در قالب رویداد هفته فرهنگی گردشگری شیراز در قم به مناسبت دهه کرامت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سعید تهرانی در حاشیه آغاز به کار هفته فرهنگی شیراز در شهر قم، با اشاره به برنامه‌های هنری این رویداد فرهنگی اظهار داشت: محفل شعر مهر و ماه از محافل سه‌گانه ادبی این رویداد ساعت ۱۸ امروز سه‌شنبه در حوزه هنری با حضور شاعران قم و شیراز برپا می‌شود.

به گفته وی، محفل شعر گوهرشاد از دیگر محافل ادبی بوده که با مشارکت امور بانوان آستان مقدس بانوی کرامت روز چهارشنبه در صحن صاحب‌الزمان حرم مطهر برگزار خواهد شد و بانوان شاعر از  شیراز و قم به شعرخوانی خواهند پرداخت.

مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: روز پنجشنبه نیز در خانه موزه شهیدان زین‌الدین محفل شعرخوانی همراه با نقد ادبی و پژوهش و تبادل‌نظر پیرامون اشتراکات ادبی قم و شیراز با حضور اساتید شعر و ادب این دو کلان‌شهر برگزار خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه کتابت خوشنویسی در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز در قم عنوان کرد و یادآور شد: اساتید خوشنویسی قم و شیراز با خطوط نسخ و نستعلیق به کتابت زیارت‌نامه حضرت شاهچراغ(ع) و امامزاده موسی مبرقع(ع) خواهند پرداخت.

تهرانی برنامه‌های دهه کرامت را مورد توجه قرارداد و اضافه کرد: اجرای نمایش تعزیه با موضوع کرامات و معجزات ائمه به‌ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توسط گروه حرفه‌ای تعزیه و اجرای نمایش توسط انجمن هنر نمایشی استان قم در معابر و میادین قم با موضوع حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) و امام رضا(ع) ازجمله ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت است.

وی ادامه داد: اجرای سرود در ایستگاه راه‌آهن با حضور خدام برای مسافران قم به مشهد در سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت (س) حال و هوای متفاوتی را رقم زد که این برنامه به مناسبت میلاد امام رئوف و شب‌ها بعد از مغرب و قبل از مغرب در نقاط مختلف شهر نقاط مسکونی میادین بوستان‌ها دنبال خواهد شد.

مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه کتابت خوشنویسی با حضور هنرمندان خوشنویسی استان در حرم مطهر و اهدای خطاطی و خوشنویسی به زائران و مجاوران از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

گفتنی است نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز در قم در ایام دهه‌ کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده‌ احمد بن موسی شاهچراغ(ع) از امروز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه آغاز به کار کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5707