printlogo


عضو کمیسیون امنیت ملی:
صهیونیست‌ها بازیگردان اصلی صدور قطعنامه علیه ایران هستند/ دستگاه دیپلماسی عقب نشینی نخواهد کرد
صهیونیست‌ها بازیگردان اصلی صدور قطعنامه علیه ایران هستند/ دستگاه دیپلماسی عقب نشینی نخواهد کرد
کد خبر: 5709
ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه از ابتدا گفته ایم که اعتماد به غرب بی حاصل است و امروز هم روشن شده است که اروپا تحت سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد گفت: دستگاه دیپلماسی در برابر این گستاخی غرب عقب نشینی نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، «ابراهیم عزیزی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تصمیم شورای حکام برای صدور قطعنامه جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره ابزار دست آمریکا و لابی صهیونیستی بودند تا مسائل فنی را قربانی رفتارهای سیاسی و تخصصی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که پیش نویس قطعنامه علیه ایران را آماده کردند به ایران بدهکار بوده و برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی چنین سناریویی را طراحی کردند عنوان کرد: اروپا و آمریکا باید پاسخگو باشند که چرا به تعهدات خود که تحت توافقی با عنوان برجام به جمهوری اسلامی متعهد شدند را اجرا نکردند در شرایطی که دولت قبل با سیاست های آنها همراهی کرد و در برابر آنها نرمش نشان داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور پاسخ قاطع و در خور شانی به این اقدام نشان خواهد داد ادامه داد: از ابتدا گفته ایم که اعتماد به غرب بی حاصل است و امروز هم روشن شده است که اروپا تحت سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و دستگاه دیپلماسی نیز در برابر این گستاخی غرب عقب نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از هیاهوی شورای حکام و آژانس بین المللی هراسی نداریم و موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بدون شک همانی است که از ابتدای دولت سیزدهم اعلام شد تاکید کرد: همواره گفتیم که اهل مذاکره هستیم و دستگاه دیپلماسی هم بارها اعلام کرده که در صورت واقع بین بودن آمریکایی ها توافق خوب در دسترس است اما با این جوسازی های رسانه ای غرب از منافع ملی خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه در صورت صدور قطعنامه علیه ایران بیشترین لطمه را اروپا و آمریکا متحمل خواهند شد عنوان کرد: در یک سال گذشته جمهوری اسلامی ایران نشان داد که منافع کشور را به مذاکرات گره نزده است و این غربی ها هستند که برای نشاندن ایران پای میز مذاکره به هر وسیله ای متوسل شدند اما چنانچه قطعنامه جدیدی صادر شود راه برای غرب بسته خواهد شد و به دلیل بدعهدی راه برای بازگشت به مذاکرات برایش ناهموار خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه هدف غرب از طرح موضوع قطعنامه جدید عقب نشینی ایران در مذاکرات است خاطرنشان کرد: فشارهای شورای حکام نمی تواند بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ملی و فعالیت های هسته ای اثرگذار باشد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5709