printlogo


کارشناس مسائل سیاسی:
اقدامات متقابل در برابر دشمنان نتیجه بازدارنده دارد/ شایسته سالاری عامل اصلی اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان است
اقدامات متقابل در برابر دشمنان نتیجه بازدارنده دارد/ شایسته سالاری عامل اصلی اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان است
کد خبر: 5719
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نیازمند شایسته سالاری در حوزه دیپلماسی، اقتصاد و نظام اداری هستیم، گفت: شایسته سالاری عامل اصلی اقتدار نظامی و امنیتی کشورمان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در رژیم صهیونیستی و لغو توقیف کشتی اظهار داشت: با توجه به هک شدن سامانه های شهرداری تهران و اقدامات خرابکارانه و خصمانه ای که اسرائیل به طور مستقیم در کشور ما انجام می دهد این نیاز به شدت احساس می‌ شود ایران هم برخورد متقابل ای داشته باشد.
وی ادامه داد: این برخورد متقابل در خصوص اقدامات آتی رژیم صهیونیستی باید دقیق و سنجیده و بازدارنده باشد.
اقدامات متقابل نتیجه بازدارنده دارد
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در روزهای اخیر با کمک نیروهای نظامی و امنیتی توانستیم فرمانده جوخه ترور موساد را با یک حمله پهپادی در عراق به درک واصل کنیم همچنین توانستیم توقیف کشتی خودمان در یونان را بعد از رشادت های سربازان سبز پوش وطن لغو توقیف کنیم و ازطرفی هم و سامانه های بورس رژیم صهیونیستی را در تقابل با هک سامانه های شهرداری تهران دچار اختلال کردیم.
وی اضافه کرد: آنچه که مسلم است و رهبری هم به آن اشاره کرده اند دوران بزن درو تمام شده است.
صادقی نسب در ادامه افزود: باید در عمل این جمله که دوران بزن درو تمام شده است را نشان دهیم؛ یعنی اگر در جایی فرد موثری از ما ترور می‌شود در مقابل هم فردی در همان رده در اسرائیل از بین ببریم تا نشان دهیم نمی‌توانند هرکاری که می‌خواهند انجام دهند و به ایران و ایرانی صدمه بزنند.
وی خاطرنشان کرد: این بار با انتقام های بسیار سنجیده فرزندان ایران زمین  رفتاری سنجیده از خود نشان دادند. این رفتار نشان می دهد که ما آمادگی مقابله با تمام قوا را داریم و همین پاسخ ها بازدارنده خواهد بود.
وزارت خارجه ونمایندگان بین المللی اجازه صدور قطعنامه علیه ایران را ندهند
این استاد دانشگاه با اشاره به قطعنامه آژانس، گفت: در جریان مسله هسته‌ای کشور، شورای حکام تحت تاثیر اسرائیل و تحرکات نیروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران توانستند قطعنامه ای را بر علیه ایران تصویب کنند.
وی افزود: وقتی نیروهای نظامی اینگونه پشت ملت هستند باید وزارت خارجه و نمایندگان بین المللی ایران هم نباید اجازه دهند اینگونه قطعنامه هایی علیه ایران صادر شود.
صادقی نسب خاطرنشان کرد: وظایف نمایندگان بین المللی ما این است با ارتباطات قوی رسمی و غیر رسمی در چارچوب قوانین کشور برای ایران در خارج از مرزهای کشور ظرفیت سازی انجام دهند و جلوی این گونه تحرکاتی را در مجامع بین المللی بگیرند.
نیازمند شایسته سالاری در حوزه دیپلماسی، اقتصاد و نظام اداری هستیم
وی ابراز داشت: در حوزه دفاعی و امنیتی شایسته سالاری حاکم است و بهترین ها در این عرصه ها در حال فعالیت هستند اما وقتی دستگاه دیپلماسی را نگاه می‌کنیم اصلا شایسته سالاری نیست، وقتی اقتصاد کشور و وقتی نظام اداری کشور را نگاه می‌کنیم فرسنگ ها از معیار شایسته سالاری فاصله دارد.
این کارشناس سیاسی در خاتمه گفت: باید مطابق ماموریت ها افراد باکیفیت و کاربلد و متخصص در عرصه های بین الملل و دستگاه دیپلماسی انتخاب شوند به عبارت دیگر در عرصه امنیتی و دفاعی کشور شاهد شایسته سالاری هستیم که نتایج درخشانی دارد اما در  سایر عرصه ها این شایسته سالاری را نمی بینیم.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5719