printlogo


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:
حج موجب همگرایی و وحدت مسلمانان می‌شود
حج موجب همگرایی و وحدت مسلمانان می‌شود
کد خبر: 5750
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که حج موجب همگرایی و وحدت مسلمانان می‌شود، گفت: بار معنوی و عبادی حج نیز برد جهانی دارد و مربوط به این منطقه نیست و همه مسلمانان از جای‌جای دنیا برای انجام مناسک دور هم در یک مکان مشخص جمع می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب طی سخنانی به‌صورت مجازی در همایش بین‌المللی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، اظهار داشت: حج یکی از مظاهر اصلی وحدت است و دراین‌بین اقتدار و همگرایی اسلامی با وحدت اسلامی به دست می‌آید و در دوره کنونی مسجدالاقصی یکی از مراکزی است که نیازمند حمایت و وحدت مسلمانان دارد تا برای همیشه آزاد شود.

وی با بیان این که بزرگ‌ترین شعار حج اتحاد مسلمانان است، ابراز داشت: حج مظهر اتحاد است به‌طوری که در زمان حرکت، نوع حرکت و نوع انجام مناسک یک وحدت رویه و برنامه واحد را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ابراز داشت: بار معنوی و عبادی حج نیز برد جهانی دارد و مربوط به این منطقه نیست و همه مسلمانان از جای‌جای دنیا برای انجام مناسک دور هم در یک مکان مشخص جمع می‌شوند.

وی به وجه همگرایی حج اشاره کرد و گفت: هویت ملی یکی از مباحث مهم در همگرایی است که گاهی اوقات ریشه در خصوصیات فرهنگی یا تاریخی یا قومی یا نژادی دارد حال این که مهم‌ترین عامل همگرایی دین و مذهب است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: همه سرزمین‌ها مرزهای خودشان را به‌خاطر مذهب و دین کنار می‌زنند و در همگرایی دینی یکی از شرق عالم به غرب عالم می‌رود و برای حفظ هویت دینی آن فرد جان می‌دهد.

وی ادامه داد: عنصر دین و برنامه‌ها یک مؤلفه‌هایی دارد که همین مسئله همگرایی است به‌طوری‌که دین از همه انسان‌ها می‌خواهد که صمیمیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با بیان این که ارتباط آحاد امت اسلامی قلبی است، ابراز داشت: در برنامه های که برخی از بزرگان دین داشتند از اختلافات کاستند تا زمینه‌های همگرایی فراهم شود چرا که خداوند متعال نیز به پیامبر می‌فرمایند: در جامعه اسلامی همگرایی باید باشد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5750