printlogo


مزار شیخان مدفن دو بانوی نگاهبان عفاف و حجاب
مزار شیخان مدفن دو بانوی نگاهبان عفاف و حجاب
کد خبر: 5767
مزار مقدس شیخان مدفن دو تن از زنان مجتهده و پاسبان فرهنگ عفاف و حجاب است و امروز هم به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، در تجمع بزرگ خانوادگی با عنوان «شکوه حیاء» همکاری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، 21 تیرماه در تقویم ملی ایران به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده به همین مناسبت تجمع بزرگ خانوادگی با عنوان «شکوه حیاء» عصر امروز سه‌شنبه و از ساعت 19 در میدان آستانه و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.
عموم شهروندان می‌توانند با حضور حداکثری در این اجتماع بزرگ و ارسال تصاویر دختران کوچک محجبه خود که در این گردهمایی شرکت کرده‌اند، حمایت خود را از فرهنگ عفاف و حجاب به جهانیان نشان دهند.
مزار مقدس شیخان که در کنار این میدان و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) واقع است، میزبان علما، صلحا و شهدای گرانقدری است که هر یک در طول تاریخ، نگاهبان دیانت و از رهبران تعظیم شعائر دینی بوده‌اند.
از جمله این بزرگان باید به دو بانوی مجتهده اشاره کرد؛ بانو مجتهده ایروانی والده آیت‌الله فقیهی و صاحب کتاب انوار فقه و بانو شهبانو صفری که موسس 40 مکتب عصمتیه در سراسر کشور است، در مزار شیخان به خاک سپرده شده‌اند؛ این دو بانوی عالمه ی مجتهده و از واقفان خیراندیش، نقش موثری در نگاهبانی از فرهنگ عفاف و حجاب داشته‌اند.
بانو مجتهده شهربانو صفری در خرداد سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر رشت متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در تهران سپری کرد؛ این بانوی مجتهده در سال ۱۳۴۰ شمسی با تکیه بر اموال شخصی خویش، اولین حوزه علمیه عصمتیه خواهران را در ایران تأسیس کرد که خود مقدمه‌ای شد برای تأسیس بیش از ۳۵ حوزه علمیه دیگر در سراسر ایران در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و ... و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی در کشور بحرین هم توسعه یافت.
تأسیس موسسه «راه حق رضوی» که پرورشگاهی برای تربیت ایتام است و تأسیس «مؤسسه خیریه عصمتیه»، از دیگر اقدامات این عالمه مجتهده به شمار می‌روند.
قرار است به ۲۴ نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه عکاسی از کودکان محجبه، هدایای نفیسی از طرف مرکز افق مزار مقدس شیخان و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم اهدا شود.
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5767