printlogo


کارشناس مسائل سیاسی:
دنیا شاهد ظهور یک ابرقدرت جدید به نام ایران است / تهران به یکی از مراکز مهم تصمیم‌سازی در جهان تبدیل شده است
دنیا شاهد ظهور یک ابرقدرت جدید به نام ایران است / تهران به یکی از مراکز مهم تصمیم‌سازی در جهان تبدیل شده است
کد خبر: 5781
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که دنیا شاهد ظهور یک ابرقدرت جدید به نام ایران است، اظهار داشت: امروز تهران به یکی از مراکز مهم تصمیم‌سازی در جهان تبدیل شده و بدون نقش‌آفرینی فعال و جلب نظر تهران هیچ اتفاق سازنده‌ای نمی‌تواند رخ دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به حضور رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در کشورمان و برگزاری «اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه»  اظهار داشت: اتفاقی که رخ‌داده مهم و تأثیرگذار بوده و به دنبال پیروزی‌های مختلفی است که مردم ایران و دولت سیزدهم در توجه به داشته‌های خودمان و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران داشته است
وی ادامه داد: امروز تهران به یکی از مراکز مهم تصمیم‌سازی در جهان تبدیل شده و بدون نقش‌آفرینی فعال و جلب نظر تهران هیچ اتفاق سازنده‌ای نمی‌تواند رخ دهد.

صادقی نسب بیان داشت: مشارکت، نظر و نقش‌آفرینی ایران در دنیای امروز بسیار مهم است به‌طوری‌که در همین ایام خبرهایی را می‌شنیدیم که جمهوری اسلامی ایران قصد صادرکردن پهپاد به روسیه را دارد.
وی افزود: در واقع روسیه‌ای که در زمینه نظامی یک ابرقدرت است به سلاح‌ها و پهپادهای ایرانی نیازمند شده که یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است و فارغ از این که این اتفاق بیفتد یا نیفتد، این یک واقعه بزرگ در تاریخ این سرزمین است که به یک ابرقدرتی تجهیزات نظامی می‌توانیم صادر کنیم.
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: دنیا شاهد ظهور یک ابرقدرت جدید به نام ایران عزیز است، ابرقدرتی که برخلاف رویه اهل ستم، استعمار و ظلم به دیگر کشورها نیست بلکه ابرقدرت محبت و دفاع از مظلومان است.
وی ادامه داد: مسلماً در کنار همه‌ی دستاوردهایی که این اجلاس برای کشور خواهد داشت، شاهد انعقاد و سرمایه‌گذاری شرکت گازپروم در کشورمان بودیم که می‌توان در برهه‌ای کنونی تأثیرگذار باشد.
صادقی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: در کنار همه مزایای اقتصادی که این اجلاس دارد اهرم‌های قدرتی که در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد به‌مراتب تعیین‌کننده است به‌طوری‌که در طی برگزاری این اجلاس و دیدارها، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و اروپا حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند و در شوک به سر می‌برند و باور ندارند که ایران در این نقطه قرار گرفته است.
وی افزود: حتی رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی حرفی برای گفتن نداشت و در شوک به سر می‌برد.
استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال و با نگاه به همه ظرفیت‌های کشورهای مختلف از جمله همسایگان، روسیه و چین توانسته یک ائتلاف موفق و قدرتمندی را برای ایران در جهت تأمین منافع ایران شکل بدهد و امروز هم از مزایای این ائتلاف‌ها استفاده می‌کنیم.
وی افزود: حضور در پیمان شانگهای، بریکس و ... همه‌وهمه طبق فرمایشات رهبر انقلاب نشان‌دهنده نظم نوینی است که در دنیا در حال شکلگیری است و جمهوری اسلامی ایران نیز در این نظم نوین جایگاه خوبی برای خود ایجاد و تثبیت کرده است.
صادقی نسب دیدار اردوغان با رهبر انقلاب را موردتوجه قرارداد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار نصیحت و تذکر برادرانه‌ای را به رهبر ترکیه دادند که دخالت نظامی در شمال سوریه به نفع هیچ کشوری نیست.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: امیدواریم آیت‌الله رئیسی با دیپلماسی فعال منطقه‌ای بتواند بیشترین منافع را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد و در زمینه اقتصادی هم بتواند توفیق حاصل کند.
وی ادامه داد: نباید از این مهم هم بگذریم که توانمندی‌های نظامی و امنیتی کشورمان باعث شده است که ایران اسلامی در قله اوج اقتدار و امنیت قرار بگیرد و موردتوجه جهانی قرار بگیرد.
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در اداره امور کشور نیز باید به اصل شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده و کاردان نگاه جدی تری داشته باشیم.

انتهای پیام/
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5781