printlogo


واکنش دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه به برخی اظهار نظرها در فضای مجازی/ مسیر ورزش در حوزه‌های علمیه کاملاً روشن و امیدوارکننده است
واکنش دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه به برخی اظهار نظرها در فضای مجازی/ مسیر ورزش در حوزه‌های علمیه کاملاً روشن و امیدوارکننده است
کد خبر: 5787
دبیر ستاد راهبری ورزش در واکنش به خبری که نسبت‌به کم‌کاری ستاد راهبری ورزش حوزه در برخی اتفاقات ورزشی، گفت: تصویری که از بنده و برخی از دوستان طلبه منتشرشده در حاشیه جلسه‌ای با موضوع ظرفیت‌های فرهنگی در عرصه فوتبال گرفته‌شده و مربوط به حدود شش ماه قبل می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام مهدی پناهی دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،با تشریح فعالیت های تربیت بدنی و ستاد راهبری ورزش، گفت: در سالیان اخیر به لطف و زحمات همکاران ورزشی در حوزه‌های علمیه و حمایت‌های آیت الله اعرافی، ورزش در حوزه‌های علمیه در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته‌ است.

وی افزود: امروز ورزش حوزه‌های علمیه به لحاظ اسناد بالادستی و ساختار اجرایی یک سازماندهی نسبتاً خوبی یافته و این مسیر تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در ادامه برخی از فعالیت‌های انجام‌شده اخیر در ورزش حوزه‌های علمیه را، تدوین سند جامع ورزش و حوزه‌های علمیه و ارسال به مدیر حوزه؛ تدوین برنامه پنج‌ساله ورزش و حوزه‌های علمیه؛ راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز ورزش که تا کنون حدود چهل جلسه برگزار نموده؛ راه‌اندازی ۱۰ هیئت ورزشی در حوزه‌های علمیه؛راه‌اندازی انجمن ورزشی طلاب کشور ذیل فدراسیون ورزش‌های همگانی؛ برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های پیاده‌روی ویژه طلاب در قم و برخی استان‌های کشور؛ برگزاری دوره‌های تربیت مربی فرهنگی و ورزشی جهت تامین کادر حوزوی مورد نیاز در عرصه ورزش کشور؛ نقد بخش ورزش سند تحول دولت؛ تهیه بسته ورزشی برنامه هفتم توسعه و ارسال به سازمان برنامه و بودجه با نگاه تخصصی ورزشی و حوزوی به‌صورت توامان و راه‌اندازی و برگزاری جلسات ستاد راهبری ورزش با هدف حل مشکلات جامعه ورزش کشور، برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر صورت‌گرفته ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد شکوفایی ورزش در حوزه‌های علمیه و تاثیرگذاری فرهنگی قابل‌قبول طلاب در عرصه ورزش کشور خواهیم بود.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در ادامه در واکنش به خبری که اخیراً نسبت‌به کم‌کاری ستاد راهبری ورزش حوزه در برخی اتفاقات ورزشی که در کشور رخ داده و ابهامات مطرح‌شده گفت: اولاً تصویری که از بنده و برخی از دوستان طلبه منتشرشده در حاشیه جلسه‌ای با موضوع ظرفیت‌های فرهنگی در عرصه فوتبال گرفته‌شده و مربوط به حدود شش ماه قبل می‌باشد و این جلسه هیچ ارتباطی با مجموعه ایران مال ندارد و اساساً بنده هیچ شناختی از آن مجموعه و مدیران آن ندارم.

وی افزود: فدراسیون ورزش‌های همگانی متصدی امور ورزش همگانی برای عموم مردم و در اماکن عمومی است و مسئولیت رسیدگی به تخلفات مجموعه‌های خصوصی برعهده نهادهای نظارتی است و البته وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز باید موضع شفاف و انقلابی خود را نسبت به این اتفاقات رسماً اعلام نمایند.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: ستاد راهبری ورزش بخشی از حوزه است و بر اساس سیاست‌های حوزه‌های علمیه عمل می کند و مواضع خود را براساس مصالح نظام و حوزه و تأثیرپذیری حداکثری گاهی به‌صورت شفاف و علنی و گاهی به‌صورت تذکر مکتوب یا لسانی به‌گونه‌ای اعلام می‌کند که تاثیر حداکثری داشته و از تنش‌زدائی در جامعه یا ایجاد جو منفی علیه حوزه‌های علمیه خودداری شود.

وی در پایان از همه دلسوزان حوزه و نظام درخواست کرد قبل‌از ورود ازهر گونه اظهار نظر، کلیه جوانب را سنجیده تا سبب حق‌الناس یا سوءاستفاده‌ دشمنان و بدخواهان نشود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5787