printlogo


زمین‌های انتهای شهرک قدس ارتباطی با نهضت ملی مسکن ندارد و در سال ۹۸ از دولت قبل خریداری شده است
زمین‌های انتهای شهرک قدس ارتباطی با نهضت ملی مسکن ندارد و در سال ۹۸ از دولت قبل خریداری شده است
کد خبر: 5932
اخیرا یکی از نمایندگان قم در نشستی که با خبرنگاران داشت، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم و تهیه زمین برای این طرح اظهار کرده بود که نسبت به واگذاری زمینی در محدوده انتهای شهرک قدس به گروههای خاص برای تهیه مسکن کارکنان آن مخالف و نسبت به آن معترض است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اخیرا یکی از نمایندگان قم در نشستی که با خبرنگاران داشت، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم و تهیه زمین برای این طرح اظهار کرده بود که نسبت به واگذاری زمینی در محدوده انتهای شهرک قدس به گروههای خاص برای تهیه مسکن کارکنان آن مخالف و نسبت به آن معترض است.
وی هیچ اشاره ای به اینکه این زمین ها چه زمانی و تحت چه شرایط و توافقی واگذار شده نکرد و در ادامه پیشنهاد کرد که بهتر است این زمین ها به تهیه مسکن برای اقشار حمایتی مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد.

پس از انتشار اظهارات این نماینده قم، در افکار عمومی چنین تصوری پیش آمد که دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن زمینهای مرغوب را در اختیار گروههای خاص قرار داده و ویژه‌خواری اتفاق افتاده است.


در نشست خبری روز گذشته سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم به دنبال سوال یکی از خبرنگارن در همین خصوص توضیحاتی ارایه کرد.

شاهچراغی با اشاره به خبر واگذاری زمین‌های انتهای شهرک قدس به نیروهای مسلح، گفت: در سال 93 جلساتی بین راه و شهرسازی و سپاه برگزار شد و پس از اخذ موافقت سازمان مسکن نهایتا این زمین ها در تاریخ 16 دی سال 93 به سپاه واگذار شد که مستدات آن نیز موجود است. همچنین مراحل اخذ مشاور و تنظیم و تهیه توافقات مورد نیاز آن هم تا سال 96 ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در دولت قبل و در آن زمان نیز این موضوع فعلی با عنوان نهضت ملی مسکن مطرح نبود و در ادامه کار توافقی بین وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی انجام شد که زمین مذکور به همه نیروهای مسلح اختصاص پیدا کند. در این خصوص تمام توافقات و قراردادها در دولت قبل انجام شده است و هیچ ارتباطی با طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ندارد. به لحاظ ماهیت هم زمین های مذکور با زمین‌های مورد استفاده در نهضت ملی مسکن تفاوت دارد.

استاندار قم گفت: در طرح دولت سیزدهم که تحت عنوان نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است، واگذاری زمین به مردم به صورت 99 ساله است اما زمینهای مورد اشاره در سال 98 مورد ارزیابی قیمتی توسط کارشناسان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و به صورت آزاد از دولت خریداری شده است.

وی درباره اقشار بهره‌مند از این زمین‌ها گفت: افراد مشمول استفاده از این زمین مجموعه نیروهای مسلح استان و بخشی از آن هم ایثارگران هستند. ضمن اینکه سه سال قبل و در سال 98 هم توافقاتی برای پرداخت هزینه های مدیریت شهری هم انجام شده در حالی که آن زمان هیچ طرحی با عنوان «نهضت ملی مسکن» وجود نداشت.

وی افزود: برابر محاسبه ای که انجام شده است هزینه زمین به ازای هر واحد که به افراد واگذار می شود حدود 350 میلیون تومان است که باید بپردازند و خریداری کنند. سازمان ملی مسکن در دولت قبل پذیرفته است که این پرداخت به صورت 5 ساله انجام شود. طبق اطلاعی که من دارم، فقط در یک فقره از این پرداخت ها حدود یک ماه قبل یکصد میلیارد تومان توسط بهره برداران به دولت پرداخت شده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5932