printlogo


همایش مبلغان اعزامی اوقاف به مواکب اربعین در قم برگزار شد
  همایش مبلغان اعزامی اوقاف به مواکب اربعین در قم برگزار شد
کد خبر: 5961
همایش «قدم‌های آسمانی» ویژه گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب اربعین، به میزبانی استان قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همایش قدم‌های آسمانی با حضور مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب اربعین حسینی، پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد کل اربعین و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در سخنان خود با اشاره به آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» اظهار کرد: تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که به دل‌ها بنشیند و موثر باشد.
وی افزود: گردهمایی عظیم اربعین، علاوه بر اینکه یک عمل عبادی و عرض ارادت و اخلاص به امام حسین(ع) است، نوعی مقابله با نقشه‌های تفرقه‌انگیز غربی و صهیونیستی هم به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی نیز در سخنرانی خود با بیان اینکه میزبان اصلی در همه مواکب و در مجموعه پیاده‌روی اربعین، شخص امام حسین(ع) هستند و غیر مسلمانان هم مهمان آن حضرت به شمار می‌روند گفت: اهل سنت و اقلیت‌های شیعه هم در این گردهمایی بزرگ حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: علما و روحانیون و مبلغان دینی به این مهم توجه دارند و اگر هم در جایی رفتاری از موکب‌داران سرزد، تذکر لازم را با زبان خوب خواهند داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل هم در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و مبلغان حاضر عنوان کرد: سال 1397 بیش از 197 موکب توسط سازمان اوقاف برپا می‌شد ولی با تاکیدات مدیریت جدید سازمان که خواستار برپایی 313 موکب شده، تعداد این مواکب بیش از این مقدار شده و فقط 217 موکب در مرزها و ورودی‌ها و خروجی‌های کشور وجود خواهند داشت که یکی از مهمترین آنها موکب اوقاف در مرز میرجاوه برای پذیرایی از زائران پاکستانی است.
وی افزود: کار در حوزه اربعین سراسر فرهنگی و تبلیغی است بنابراین سعی کرده‌ایم جلوه‌های کار فرهنگی را با حضور مبلغان روحانی تقویت کنیم و بر این اساس ادارات کل اوقاف استان‌ها موظف شده‌اند علاوه بر پذیرایی از زائران، اقلام فرهنگی برای توزیع بین کودکان و نوجوانان و دیگر گروه‌های سنی را فراهم کنند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5961