printlogo


پیاده‌روی اربعین نوعی مقابله با نقشه‌های تفرقه‌انگیز غربی و صهیونیستی است
پیاده‌روی اربعین نوعی مقابله با نقشه‌های تفرقه‌انگیز غربی و صهیونیستی است
کد خبر: 5964
نماینده ولی فقیه در عراق گفت: گردهمایی عظیم اربعین، علاوه بر اینکه یک عمل عبادی و عرض ارادت و اخلاص به امام حسین(ع) است، نوعی مقابله با نقشه‌های تفرقه‌انگیز غربی و صهیونیستی هم به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی پیش از ظهر امروز در همایش قدم‌های آسمانی ویژه گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» اظهار کرد: تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که به دل‌ها بنشیند و موثر باشد.
وی افزود: بر این اساس خداوند در آیه 125 سوره نحل فرموده است «اُدْعُ إلی سَبیلِ ربِّک بِالْحِکمَةِ و الْمَوعِظّةِ الْحَسَنَةِ و جَادِلْهم بالّتی هیَ أحْسَنُ» به این معنی که با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به (شیوه‌ای) که نیکوتر است مجادله نمای در حقیقت پروردگار تو به (حال) کسی که از راه او منحرف شده داناتر و او به (حال) راه یافتگان (نیز) داناتر است.
نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه محتوای ابلاغی توسط مبلغان به مردم هم باید آن چیزی باشد که خداوند فرموده یا توسط واسطه‌های امین او یعنی پیامبران و امامان معصوم به ما رسیده است گفت: در نهایت نیز بر خشوع و خضوع در برابر خدا تاکید شده، یعنی مبلغان باید با نیت خالص و بدون ترس از هیچ کس غیر حضرت حق، به تبلیغ دین بپردازند نه اینکه برای رسیدن به موقعیت و مقام به این کار اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: خداوند به مبلغان دین بشارت داده که اجر و مزد آنها نزد او محفوظ است و مزد مادی و دنیوی اهمیت ندارد زیرا در اینجا معامله اصلی با خداوند صورت گرفته است.
حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای نادر و پیش‌بینی‌ناپذیر برای قدرت‌های جهانی بود، بعد از پیروزی انقلاب هم تصور جهانی بر این بود که مردم ایران باید به سمت شوروی یا آمریکا متمایل شوند ولی امام خمینی(ره) از همان ابتدا شعار نه شرقی، نه غربی را بیان کردند و به صورت عملی، راه مستقلی را در پیش گرفتند.
نماینده ولی فقیه در عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مرزهای ایران و عراق برای قدرت‌های جهانی عنوان کرد: شیعه بودن اکثریت مردم ایران و عراق، سبب شد دشمنان به این فکر بیفتند که صدام را تحریک کنند تا به ایران حمله و هشت سال جنگ را به مردم ایران تحمیل کند زیرا عقیده داشتند اگر انقلاب اسلامی به عراق هم تسری یابد، مشکل بزرگی برای ابرقدرت‌ها به وجود می‌آید ضمن اینکه عراق، حلقه وصل ایران به جهان عرب هم بود.
وی با اشاره به مختصات جامعه عراقی در زمان حکومت حزب بعث و صدام حسین گفت: با اینکه بسیاری از مردم عراق از زبان فارسی استفاده می‌کردند ولی صدام خط و زبان فارسی را ممنوع اعلام کرد.
حسینی تاکید کرد: گردهمایی عظیم اربعین، علاوه بر اینکه یک عمل عبادی و عرض ارادت و اخلاص به امام حسین(ع) است، نوعی مقابله با نقشه‌های تفرقه‌انگیز غربی و صهیونیستی هم به شمار می‌رود.
نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه میلیون‌ها ایرانی در هنگامه اربعین به عراق مسافرت می‌کنند و در کنار میلیون‌ها زائر از این کشور و همچنین پیروانی از سایر ادیان و مذاهب از کشورهای مختلف، پیاده گام بر می‌دارند گفت: بر این اساس دشمنان درصدد هستند این گردهمایی بزرگ را به انحراف بکشانند و بین مردم اختلاف بیندازند، نقشه آنها اهانت به مقدسات مذاهب مختلف اسلامی است که البته این توطئه‌ها جواب نخواهد داد.
وی تصریح کرد: هر کس به این اختلافات دامن بزند، خواسته یا ناخواسته در خط آمریکا و صهیونیسم جهانی گام برداشته ولی بدانند که حرکت خلاف جهت در این دریای مواج، تاثیری نخواهد داشت.
حسینی با اشاره به برپایی مواکب اربعین توسط پیروان مذاهب اهل سنت و حتی مسیحیان و ایزدی‌ها در کشور عراق گفت: آنها تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند تا در پذیرایی از زائران حسین(ع) سهیم باشند.
نماینده ولی فقیه در عراق تاکید کرد: تمام اهتمام مبلغان دینی و موکب‌داران اربعین، باید تلاش در راستای وحدت میان مسلمانان و پیروان همه ادیان الهی باشد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5964