printlogo


سخنگوی پوتین به هشدار بایدن درباره سلاح اتمی پاسخ داد
سخنگوی پوتین به هشدار بایدن درباره سلاح اتمی پاسخ داد
کد خبر: 6053
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین به اظهارات هشدارآمیز رئیس‌جمهور آمریکا درباره هر گونه استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که استفاده مسکو از سلاح اتمی طبق شرایط مندرج در دکترین امنیت ملی این کشور انجام خواهد شد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور به سخنان هشدارآمیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داد.

در حالی که حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی غرب از اوکراین و فشارهای آنها علیه روسیه ادامه دارد، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبعات استفاده ادعایی مسکو از سلاح اتمی و شیمیایی هشدار داد

جو بایدن در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» به همتای روس خود درباره هرگونه استفاده از سلاح اتمی یا شیمیایی در اوکراین هشدار داد و گفت: این کار را نکن، این کار را نکن، این کار را نکن. شما چهره جنگ را تغییر خواهید داد، چیزی که از زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

وی به ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره عواقب استفاده ادعایی از سلاح اتمی و شیمیایی در اوکراین هشدار داد و به سی‌بی‌اس نیوز افزود: «البته که عواقب خواهد بود (اما) من قرار نیست به شما درباره اش حرف بزنم».

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این اظهارنظر بایدن اعلام کرد که موارد استفاده روسیه از سلاح اتمی در دکترین ملی اتمی این کشور ذکر شده است.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک این کشور خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «دکترین (امنیت ملی روسیه) را بخوانید همه چیز در آن نوشته شده است».

پاسخ پسکوف به اظهارات جو بایدن در حالی مطرح شده که روز جمعه ولادیمیر پوتین درباره برخی گزارش‌ها درباره تلاش‌ها برای حملات تروریستی در روسیه از جمله حملات به تاسیسات اتمی این کشور صحبت کرد.

رئیس‌جمهور روسیه به مردم این کشور  اطمینان داد که وضعیت در روسیه تحت کنترل است.

ولادیمیر پوتین همچنین ابراز داشت: ما شاهد تلاش‌هایی برای اجرای حملات تروریستی و تلاش‌هایی برای آسیب زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی خود هستیم. ما به این اقدام با خویشتنداری پاسخ می‌دهیم اما صرفا تا یک مدتی این‌طور خواهد بود.

وی افزود، در مدت اخیر نیروهای مسلح روسیه دست به چند حمله حساس زدند. بگذارید بگوییم که اینها تنها هشدار بودند. اگر قرار باشد که وضعیت به همین شکل به پیش برود، پاسخ داده شده جدی‌تر خواهد بود (جزئیات بیشتر).



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6053