printlogo


مقابله با فتنه‌گران، اصلی قرآنی است
مقابله با فتنه‌گران، اصلی قرآنی است
کد خبر: 6314
استاد حوزه علمیه گفت: دفاع مقدس در برابر مفسدان و فتنه‌گران، اصلی قرآنی است که در صورت بی توجهی به آن، فساد همه جامعه را در بر می‌گیرد و این فساد، دشمن همه ادیان الهی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در آیین گرامیداشت اربعین شهادت شهید مهدی زاهدلویی که جمعه شب در حرم مطهر امامزاده سید معصوم(ع) برگزار شد با بیان اینکه خداوند در کنار اصل جهاد فی سبیل‌الله در سوره مبارکه نساء، مجاهدین در راه حق را بهترین انسان‌های جامعه دینی معرفی کرده است اظهار کرد: در این آیه می‌خوانیم که «فَضَلَ اللهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ اَجرًا عَظیمًا» و در سوره بقره هم می‌فرماید «الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» با این مضمون که اگر اصل دفاع مقدس در جامعه دینی و ایمانی نباشد، آن جامعه دچار فساد می‌شود.
وی افزود: در سوره حج هم آمده است اگر مومنینی در جامعه ایمانی نباشند که در برابر فساد مقابله و مقاومت کنند، تمام مراکز دینی و مذهبی‌ این جامعه از دست خواهد رفت.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصل دفاع، مختص جامعه اسلامی نبوده و به هر جامعه ایمانی قابل تسری است گفت: در هر جامعه‌ای اگر اصل دفاع مقدس نادیده گرفته شود، به فرموده قرآن، تمام صومعه‌ها، کلیساها و محل عبادت پیروان ادیان مختلف منهدم خواهد شد.
وی ادامه داد: در آیه 205 سوره مبارکه بقره هم به گستره فسادانگیزه اشاره شده و می‌فرماید: «وَ إِذا تَوَلَّى سَعى فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ أللهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ» اگر مفسدان قدرت یابند، در راه فساد در زمین، کوشش مى‌کنند، و زراعت‌ها و چهارپایان و انسان‌ها را نابود مى‌سازند در حالیکه خدا فساد را دوست نمى‌دارد.
میرزامحمدی تصریح کرد: مفسدان فی الارض نه تنها خیرخواه بشریت نیستند بلکه با منابع طبیعی هم دشمنی دارند چنانکه دیدیم در زمان هجوم داعش به عراق و سوریه، همه منابع خدادادی هم نابود شدند و حتی آب آشامیدنی مردم را به سم آلوده کردند، یا در دورانی که منافقین 17 هزار ترور را در ایران انجام دادند و بعد از جنگ هم طی عملیاتی قصد تصرف ایران را داشتند، ابتدا مزارع مردم را آتش زدند و دام‌های مردم را کشتند، زیرا برایشان مهم نبود کشاورز و دامدار، شیعه است یا سنی، انقلابی هست یا نه، آنها با انسانیت مخالف بودند.
این استاد حوزه علمی با بیان اینکه مومنین غیرت دینی به خرج می‌دهند و در مقابل فساد فی الارض ایستادگی می‌کنند گفت: اگر اینگونه نباشد، زمین پُر از فساد و تباهی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر، تمام امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی با همراهی پول سعودی‌ها، فتنه‌ای گسترده را تبلیغ کردند، در حالیکه هیچ گفتمانی هم نداشتند و صرفا به فحاشی و هتاکی می‌پرداختند.
میرزامحمدی ادامه داد: گروهی از جوانان که دهه هشتادی هم بودند، در مقابل هتاکان و اغتشاشگران ایستادند، جانشان را دادند تا به مساجد و مراکز دینی آسیبی وارد نشود؛ نیروی انتظامی هم شهید و جانباز داد ولی اجازه نداد امنیت مردم به خطر بیفتد و اینها در جامعه دینی، قابل تقدیر هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدا با نظام جمهوری اسلامی که تنها داعیه‌دار مکتب اهل بیت(ع) است مخالف بوده‌اند گفت: آنها معتقدند ایران جهان سوم است و نباید اجازه داد به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شود، رئیس جمهور آمریکا هم به صراحت این مسئله را بیان کرده است.
میرزامحمدی تصریح کرد: مقامات غربی عقیده دارند اگر آمریکا تا سال 2025 نتواند قدرت مطلقه جهان شود، مانند شوروی فرو می‌پاشد؛ احتمال دارد ما در روزشمار انقراض امپراطوری غربی باشیم و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانی حکیمانه، این مسئله را مطرح کرده‌اند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت شهید مدافع امنیت، مهدی زاهدلویی که در خون خود غلطید تا ارزش‌های دینی و اسلامی آسیبی نبینند گفت: ادامه دادن راه او و دیگر شهدای انقلاب، رسالت بزرگ ماست.
وی خطاب به بانوان ایران اسلامی عنوان کرد: حمله به چادر زنان، معنای وسیعی دارد، آن هم از سوی کسانی که در ممالک خود، نهادی به عنوان خانواده معنای خود را از دست داده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6314