printlogo


۳۳۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی در قم رسید
۳۳۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی در قم رسید
کد خبر: 6317
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی گفت: تا پایان مهلت ارسال مقالات ،‌۳۳۷ چکیده مقاله به دبیرخانه برگزاری آن در قم رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، محمد باقر خراسانی روز شنبه در نشست خبری که در مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: از میان این تعداد چکیده مقاله،‌تعداد ۲۴۵ چکیده برگزیده شد و تاکنون ۲۱۶ اصل مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی رسیده است.

وی با بیان اینکه فراخوان مقالات از ۲۴ آبان سال گذشته آغاز شد و تا ۳۱ شهریور امسال داشت، ادامه داد: در مورد چکیده مقالات و اصل آن ها فرآیند ارزیابی توسط کارشناسان در حال انجام است.

وی گفت: شروع برنامه های علمی این همایش از ۲۴ آبان سال گذشته آغاز شد و در طی این مدت ۴۰ پیش نشست علمی در ۱۶ مرکز استان و ۲۶ شهرستان با ۴۸۸ موضوع برگزار شده است.

خراسانی با اشاره به این که اجلاسیه نهایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی، بهار ۱۴۰۱ در سه استان قم،‌تهران و آذربایجان شرقی برگزار می شود بیان کرد: اجلاسیه مرکزی در قم ترتیب می یابد و ۲ اجلاسیه دیگر نیز در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و تبریز برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: در مورد پیش نشست ها رایزنی هایی نیز با مراکز علمی خارج از کشور انجام شده است که تا پایان امسال امکان برگزاری پیش نشست داشته باشند، از این رو تاکنون هند و اندونزی برنامه های خود را به دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی در قم ارسال کرده اند و امکان افزایش تعداد کشورها نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بحث جهاد تبیین است که در این زمینه علامه طباطبایی در دوران حیات خود یکی از افرادی بود که جهاد تبیین را در حوزه فلسفه انجام داد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6317