printlogo


قالیباف: غافلگیر شدن در کمبود دارو پذیرفته نیست
قالیباف: غافلگیر شدن در کمبود دارو پذیرفته نیست
کد خبر: 6331
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است و با توجه به داده‌های موجود در سامانه تیتک‌ و تجزیه تحلیل این سامانه، غافلگیر شدن در موضوع کمبود دارو پذیرفته نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 24 آبان مجلس در روند بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، پس از استماع اظهارات وزیر بهداشت و برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس، خطاب به عین‌اللهی اظهار کرد: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است؛ در حوزه کمبود دارو گزارش کمیسیون و بررسی های انجام شده در این بخش حاکی از این است که ما یک مشکلاتی در هماهنگی بین دستگاه‌ها داریم.

وی افزود: اگر سامانه تیتک‌ (ttac.ir) که سالیان سال داده‌ها در این سامانه وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها و نوع مصرف در تجزیه تحلیل این سامانه وجود دارد به ما نشان می‌دهد که ما چه زمانی چه دارویی را نیاز داریم و غافلگیر شدن در این موضوع پذیرفته نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر مشکلاتی مثلاً در گمرک وجود دارد موضوع سلامت به قدری مهم و حساس است که هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و کمیسیون بهداشت روی این موضوع حساس هستند و ما جنابعالی را مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم و دولت و مجلس هم در اختیار شما هستند که در اول زمستان این اتفاق نیفتد. ما حدود ۹۰ قلم داروهای کمیاب داریم و بیش از ۳۰۰ قلم جزو داروهای کمیاب هستند و مردم نمی‌توانند آنها را تهیه کنند.

قالیباف در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در سال آینده این موضوع تکرار نشود و اگر نکته‌ای وجود دارد ما در مجلس در خدمت شما هستیم؛ سازمان‌های بیمه‌گر در بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح تقریباً می‌شود گفت به روز کارشان را انجام می‌دهند اما بیمه تامین اجتماعی با فاصله ۸ یا ۹ ماهه صورت می‌گیرد و انشاالله جنابعالی بتوانید این موضوع جدی مردم که موضوع سلامت است را در آینده نزدیک حل و فصل نماید.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6331