printlogo


در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی
در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی
کد خبر: 6383
با توجه به برد تیم کشورمان مقابل ولز و تساوی انگلیس و آمریکا، شاگردان کارلوس کی‌روش با یک تساوی در روز پایانی هم می‌توانند یک صعود تاریخی به مرحله حذفی جام‌جهانی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز گذشته آغاز شد و تیم‌های گروه A و B، دومین رقابت‌شان را برگزار کردند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به دور حذفی تا حدودی مشخص شود.

میزبان اولین حذف شده لقب گرفت

بازی‌های گروه A در دور دوم در حالی دیروز برگزار شد که ناکامی میزبان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ ادامه دارد و قطری‌ها باید خودشان را برای یک خداحافظی زودهنگام آماده کنند.

در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی

شاگردان فلیکس سانچز که در بازی افتتاحیه به اکوادور باخته بودند، دیروز هم‌ برابر سنگال نتوانستند کاری از پیش ببرند و سه بر یک بازنده شدند تا با دو باخت و بدون امتیاز، اولین تیم کنار رفته جام لقب بگیرند.

با توجه با این شرایط، بازی روز پایانی قطر با هلند، جنبه تشریفاتی پیدا کرده و میزبان ۲۰۲۲ که اولین حضورش را در جام‌جهانی تجربه می‌کند، باید بازیکنانش از دور بعد از خانه نظاره‌گر بقیه مسابقات باشند. در طرف دیگر میدان، سنگال هم پس از باخت به هلند در اولین بازی، با پیروزی دیروز برابر قطر هم امیدهایش را برای صعود زنده کرد و هم اولین برد تیم‌های آفریقایی در جام‌جهانی قطر ثبت شد.

در بازی دیگر این گروه هم دو تیم برنده روز اول یعنی هلند و اکوادور به تساوی یک- یک رسیدند تا مشخص شدن تکلیف تیم‌های صعود کننده به روز آخر بکشد.

در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی

در پایان مسابقات دور دوم گروه A، هلند و اکوادور با ۳ امتیاز، سنگال با ۳ امتیاز و قطر بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند.

با توجه به این شرایط حساسیت مصاف اکوادور و سنگال در روز پایانی گروهی به اوج رسیده و این رقابت، به نوعی جنگ صعود خواهد بود.

همه چیز به نفع ایران رقم خورد

دور دوم مسابقات در گروه A هم در شرایطی دیروز به پایان رسید که در این گروه هم مانند گروه اول مسابقات، تکلیف هیچ تیم صعود کننده‌ای مشخص نشد تا همه برای شناختن تیم‌هایی که بالا می‌روند در انتظار بازی‌های سوم گروهی باشند، مسئله‌ای که نشان از نزدیکی رقابت‌ تیم‌ها دارد.

در اولین بازی گروه A، دیروز تیم ملی کشورمان که در بازی اول با نتیجه دور از انتظار ۶ بر ۲ به انگلیس باخته بود، به مصاف ولز رفت و توانست با دو گل در دقایق تلف شده، امیدها را برای صعود زنده کند و خداحافظی یا ماندن در قطر به بازی آخر با آمریکا کشیده شود.

در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی

تغییرات کارلوس کی‌روش در ترکیب نسبت به بازی قبل، نمایش تیم ملی مقابل ولز را این رو به آن رو کرد تا به خصوص در نیمه دوم بازی، شاهد یک نمایش فوق‌العاده از تیم کشورمان باشیم، عملکردی که در وقت‌های اضافه به نتیجه رسید تا تیم ملی سه امتیاز حیاتی را برای بازگشت به جام کسب کند.

در دومین بازی این‌ گروه هم، دیشب انگلیس و آمریکا به تساوی بدون گل رسیدند تا رقابت به نزدیک‌ترین شکل ممکن در حال پیگیری باشد، آن هم در مسابقه‌ای که شاگردان گرگ برهالتر در آمریکا بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل ولز در روز اول، دیشب در استادیوم البیت دوحه به دنبال برد و کسب اولین سه امتیاز جام بودند اما با وجود یک بازی برتر نتوانستند باخت را به شاگردان گرت ساوت‌گیت تحمیل کنند.

در روز ششم چه گذشت؟/ یک مساوی تا صعود تاریخی

با توجه به نتایج دیشب معادلات صعود در گروه B، پیچیده شده است. در پایان بازی‌های دور دوم، انگلیس با ۴ امتیاز در صدر است، ایران با ۳ امتیاز و آمریکا با ۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند و ولز هم با یک امتیاز در رده ِآخر جدول قرار دارد.

با توجه به شرایط جدول، تیم کشورمان حتی با یک تساوی مقابل آمریکا هم شانس زیادی برای صعود تاریخی به مرحله حذفی دارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6383