printlogo


خدمات‌دهی سامانه رصد اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم
خدمات‌دهی سامانه رصد اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم
کد خبر: 6387
رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم در سامانه جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر که درصدد ایجاد اشتغال بوده‌اند خدماتی جمله صدور مجوز، تسهیلات و مشاوره ارائه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«قاسم رستم پور» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا گزارشی از عملکرد زیست‌بوم ملی اشتغال در دولت سیزدهم ارائه کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تأمین زیرساخت‌های اشتغال دارد؛ از این‌رو زیست‌بوم ملی اشتغال برای هماهنگی و خدمات‌رسانی جامع در زمینه اشتغال با حضور دستگاه‌های متولی توسط رییس جمهور در آبان‌ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی افزود: این زیست‌بوم مانند یک زمین‌بازی است که همه مسئولان و متولیان ایجاد اشتغال را ساماندهی می‌کنند تا به‌صورت هماهنگ و یکپارچه و با پرهیز از موازی‌کاری به مردم خدمات ارائه کنند؛ براین‌اساس دولت سیزدهم سالانه ایجاد یک میلیون و ۲۱۲ هزار شغل را در نظر گرفته است.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این زیست‌بوم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور رییس جمهور در جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار بادقت و نظارت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده است گفت: هر نوع خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات، مشاوره و سایر موارد به متقاضیان که در این سامانه توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رستم پور ادامه داد: سامانه رصد اشتغال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کاربر دارد که شامل ناظران ملی و استانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، استانداران، مدیران و کارشناسان در بخش دولتی و اجرایی است که دسترسی به اطلاعات و آمار و نحوه فرایند اشتغال هستند.

وی عنوان داشت: در این سامانه امکان دسترسی کامل به شاغلان با کد ملی و سایر اطلاعات وجود دارد که امکان نظارت بر طرح‌های ملی اشتغال را فراهم می‌کند.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد گفت: در مرحله اول کارشناسان و بازرسان به کسانی که خدمات دریافت کرده‌اند، پیام ارسال می‌کنند در مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: تماس‌ها از طریق سامانه‌ای با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر نقضی در خدمات‌رسانی باشد از طریق متقاضیان جویای کار اعلام و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

رستم پور تأکید کرد: همه ابعاد حقوقی و زیرساختی اشتغال در سامانه رصد اشتغال دیده شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها در خدمات‌رسانی و ثبت و نظارت بر مشاغل ایجاد شده و رفع موانع اشتغال‌زایی، زمینه بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در جامعه شاهد باشیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6387