printlogo


رضایی: فدراسیون فوتبال باید در مورد پاداش‌ها شفاف‌سازی می‌کرد/ حق ورزشکار والیبال نشسته نیست یک میلیون حقوق بگیرد
رضایی: فدراسیون فوتبال باید در مورد پاداش‌ها شفاف‌سازی می‌کرد/ حق ورزشکار والیبال نشسته نیست یک میلیون حقوق بگیرد
کد خبر: 6496
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان گفت: یک ورزشکار والیبال نشسته حقش نیست بعد از 7 قهرمانی در پارالمپیک و 8 قهرمانی در جهان یک میلیون تومان حقوق بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص انتقاد ورزشکاران جانیاز و معلول بابت پاداش سایر رشته‌های ورزشی اظهار داشت: من می‌خواهم در این خصوص دو طرفه صحبت کنم. ما در ورزش یک سری حداقل‌ها داریم که باید این حداقل‌ها اجرا شود. بحث فوتبال بحث سیاست و اقتصاد است و این موضوع تنها برای کشورمان نیست و تمام دنیا بر همین پایه و اساس فوتبال را دنبال می‌کنند. ورزشکاران والیبال نشسته نباید خود را با فوتبال قیاس کنند، نه تنها فوتبال بلکه ما نباید خود را با کشتی و والیبال ایستاده هم مقایسه کنیم. من به عنوان کسی که 40 سال است در ورزش فعالیت می‌کنم می‌گویم. 

وی افزود: جامعه هدف، مخاطب، تعداد ورزشکاران رشته های ورزشی در همه اتفاقات تأثیر گذار است. پس باید به همه مواردی که وجود دارد توجه کنیم. البته یکسان نگری در تمامی رشته های ورزشی برای داشتن حداقل‌ها باید عملی شود، چرا که همه ورزشکاران بالاخره نیاز به یک بیمه که دارند؟ وجود حداقل‌ها برای همه رشته‌های ورزشی تأکید مقام معظم رهبری  و رئیس جمهور کشورمان بوده است. نه رئیس جمهور کنونی بلکه در گذشته بسیار از رئیس جمهورها تأکید داشتند، اما آنطور که باید میشد نشده است. 

* ورزشکاران والیبال نشسته نباید خود را با فوتبال مقایسه کنند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته درباره انتظار ورزشکاران از مسئولان هم گفت: ورزشکاران والیبال نشسته نباید خود را با فوتبال مقایسه کنند، وقتی یک مسابقه فوتبال برگزار می شود میلیون‌ها نفر برای تماشای آن پای گیرنده های خود می‌نشینند. جامعه مخاطب، اسپانسر و حامیان مالی خود را دارد. پس نمی‌شود والیبال نشسته را با فوتبال مقایسه کند. ورزشکاران نباید انتظارات خود را بالا ببرند، از طرفی هم مسئولان باید حداقل های ورزش را یکسان سازی کنند. 

رضایی با بیان اینکه ادامه ندادن برخی مسائل دردی را دوا نمی‌کند عنوان کرد: نیامدن مسئولان به استقبال تیم ملی والیبال نشسته یک بحثی است که تمام شده است. بعد از بازگشت از مسابقات جهانی بوسنی وقتی دیدم کسی از مسئولان به استقبال نیامدند ناراحت شدم. اما آن موضوع تمام شده است و نباید به آن دامن زد. امروز پرداختن به چنین موضوعاتی اصلا خوب نیست و خیلی رک بگویم ما در ایران زندگی می‌کنیم و هر دلیلی هم که وجود داشته تمام شده است. من همان روز هم گفتم ورزشکاران حق داشتند ولی وقتی دیگر این موضوع که تمام شده، ادامه دادن آن دردی را دوا نمی‌کند.  

وی افزود: باز هم می‌گویم ورزشکاران جانباز و معلول نباید خود را با فوتبال و کشتی و سایر رشته های ورزشی مقایسه کنند، چرا که هر کدام از این رشته‌ها به تناسب جامعه هدف و مخاطب اسپانسر دارند. گاهی رسانه‌ها موج هایی را ایجاد می کنند که اصلا قابل درک نیست، الان به فوتبالیست‌ها حواله بدهند یا ندهند چه فرقی به حال سایر رشته های ورزشی می‌کند؟ 

* یک ورزشکار والیبال نشسته حقش نیست بعد از چند قهرمانی یک میلیون حقوق بگیرد

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پاسخ به این سوال که مشکل گلایه ورزشکاران از کجاست؟گفت: وقتی یک ورزشکار در اردوهای تیم ملی زحمت می‌کشد و به مسابقات می‌رود و در آن جا پرچم کشور را بالا می‌برد و سرود ایران را طنین انداز می‌کند حداقل نیاز به شغل و معیشت دارد یا خیر؟ از من بپرسید بگویم وجود مشکلات در حداقل‌ها است که ورزشکاران جانباز و معلول را اذیت می‌کند. ورزشکاران والیبال نشسته انتظار این را ندارند که حواله خودرو دریافت کنند، اما این انتظار را دارند که حداقل‌ها مانند، بیمه، شغل، درآمد ماهیانه برای او رعایت شود. شما ببینید یک ورزشکار والیبال نشسته حقش نیست بعد از 7 قهرمانی در پارالمپیک و 8 قهرمانی در جهان یک میلیون تومان حقوق بگیرد. 

 

* وزیر ورزش برای استقبال از تیم‌های ملی نمی تواند در فرودگاه امام خانه بسازد

وی درخصوص استقبال از تیم های ملی توسز مسئولان تصریح کرد: من پیشنهاد می کنم یک کار گروهی را تشکیل بدهند و برنامه ریزی کنند تا هر تیم ملی که از مسابقات به ایران بازمی‌گردد بداند مسئولان به استقبال آن ها خواهد آمد. اگر وزیر ورزش بخواهد از همه تیم‌های ملی استقبال کند باید در فرودگاه امام خانه درست کند، اما اگر برنامه ریزی وجود داشته باشد به تناسب تیم‌ها معاونین وزیر و مسئولان کمیته ملی المپیک می‌توانند به استقبال تیم های ملی بیایند.  

* فدراسیون فوتبال بابت پاداش‌ها شفاف سازی می‌کرد

رضایی با اشاره به پاداش فوتبالیست ها گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال باید پاداش ملی پوشان را شفاف سازی می‌کرد، مثلا می‌آمدند می‌گفتند این پاداش را چرا می دهیم یا اگر می‌دهیم مثلا پولش را فیفا داده است. چرا نیامدند شفاف سازی کنند تا چنین موج هایی در ورزش به وجود نیاید؟ همه این موضوعات قابل بررسی است.

* یک فوتبالیست که میلیاردی دستمزد می گیرد دیگر به شغل نیاز ندارد

وی با بیان اینکه فوتبالیست ها نیاز به شغل ندارند گفت: یک فوتبالیست که میلیاردی دستمزد می گیرد دیگر به شغل نیاز ندارد، ولی یک ورزشکار والیبال نشسته که بعد از چند قهرمانی یک میلیون حقوق می‌گیرد باید حداقل یک شغل داشته باشد تا بتواند زندگی کند. من همینجا اعلام می‌کنم دولت برای ورزشکاران جانباز و معلول ایجاد اشتغال خوب بکند، از آن طرف هم به کشتی گیر خودرو داخلی و به فوتبالیست ها حواله خودرو خارجی بدهد. باید ببینیم چطور می توانیم بعضی از مسائل را مدیریت کنیم. 

* کم کاری تنها متوجه وزارت ورزش نیست، همه دستگاه های مربوطه کوتاهی کردند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص حمایت مسئولان از ورزشکاران بیان کرد: بهترین زمان یک ورزشکار 20 سالگی تا 30 سالگی است، او میتواند برود و در جامعه با توجه به شرایطی که دارد کار کند و از نظر مالی رشد کند، اما می‌آید ورزش می کند تا دل مردمش را شاد کند. روا نیست او را از حداقل هایی که باید داشته باشد محروم کنیم، او وقتی تصمیم گرفته برای ایران تلاش کند باید مسئولان هم حواسشان به همه چیز باشد. کم کاری هم تنها متوجه وزارت ورزش هم نیست. بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها هستند که در خصوص خیلی از مسائل کوتاهی کردند و آن وظیفه اصلی خود را انجام ندادند. 

 

* ورزشکاران از تبعیض حداقل‌ها گلایه دارند

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: ورزشکاران از تبعیض حداقل‌ها گلایه دارند و به زبان می آیند. من هم فوتبال را دوست دارم، همانطور که کشتی گیر را دوست دارم و زمانی که مسابقه دارند آن ها را دنبال می‌کنم. هر رشته ای در جای خود مورد احترام است و فقط باید تبعیض ها از بین برود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6496