printlogo


رایزنی دیپلمات‌های پکن، واشنگتن و سئول درباره خلع سلاح کره شمالی
رایزنی دیپلمات‌های پکن، واشنگتن و سئول درباره خلع سلاح کره شمالی
کد خبر: 6560
دیپلمات‌های کره جنوبی، چین و آمریکا درباره لزوم جلوگیری از تنش‌زایی بیشتر کره شمالی و بازگرداندن این کشور به مذاکرات خلع سلاح اتمی تاکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،نمایندگان ویژه دولت‌های چین، کره جنوبی و آمریکا در امور کره شمالی امروز (جمعه) درباره راه‌های جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر توسط پیونگ‌یانگ و بازگرداندن این کشور به مذاکرات خلع سلاح اتمی رایزنی کردند.

«کیم گان» دیپلمات کره جنوبی و «سونگ کیم» همتای آمریکایی وی در این تماس تلفنی بر لزوم واکنش قاطع به هر نوع اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی، مطابق با موضع دفاع ترکیبی سئول و واشنگتن تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کیم و سونگ همچنین از اینکه کره شمالی منابع مالی خود را برای «توسعه بی‌ملاحظه  توانمندی‌های اتمی، موشکی و اقدامات تحریک‌آمیز هدر می‌دهد ولی مشکلات مردم خود را نادیده می‌گیرد»، ابراز تأسف کردند.

این دیپلمات سئول سپس با «لیو شیائومینگ» نماینده پکن در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی، از چین خواست تا نقش فعال‌تری برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر پیونگ‌یانگ ایفا کند.

وزارت خارجه کره جنوبی طی بیانیه‌ای درباره این تماس‌ها، گفت کیم از پکن خواست تا برای پاسخگو کردن کره شمالی به‌دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و غیرقانونی مکرر، همکاری کند.

به نوشته یونهاپ، نماینده چین نیز بار دیگر بر تمایل پکن برای ایفای نقش سازنده در حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و تحقق خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

پیش از این، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اجلاس حزب حاکم، ضمن رونمایی از اهداف نظامی جدید برای سال آینده میلادی، بر لزوم تقویت ظرفیت‌های دفاعی برای مقابله با دشمنان در منطقه تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6560