printlogo


اردوهای جهادی با مشارکت اقشار بسیج قرارگاهی شود/ ترویج بی‌حجابی مقدمه تهاجمات دشمن است
اردوهای جهادی با مشارکت اقشار بسیج قرارگاهی شود/ ترویج بی‌حجابی مقدمه تهاجمات دشمن است
کد خبر: 6576
فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی باید با مشارکت خیرین و مردم به صورت قرارگاهی در مناطق محروم دنبال شود، گفت: در قالب قرارگاه بسیج اصناف لوازم خانگی مردم را تعمیر، بسیج پزشکان بیماران را درمان و سایر اقشار از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به نیازمندان استفاده می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد دیروز در بازدید از سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی قم شهر قیام و اقامه است، اظهار کرد: قم بود که به ندای امام پاسخ داد و زودتر از همه جا به سمت انقلاب حرکت کرد، ایشان همه شهدای ایران را شهدای قم دانستند و این موضوع مسئولیت ما را نیز سنگین‌تر کرده است.
وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از مشاورانی که در داخل ایران هستند به این نتیجه رسیده‌اند که باید قم را هدف قرار داده و به این شهر تهاجم ویژه کنند.
فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه قم همیشه الگو بوده و اولین کنگره ملی شهدای استان نیز برای اولین بار در سطح کشور در قم برگزار شد، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکیدی ویژه نسبت به برگزاری این کنگرهها دارند چراکه پیام شهدا باید به نسل جدید انتقال یابد.
وی از برگزاری فیلم‌های سینمایی و همچنین 60 مستند به منظور معرفی شهدای استان قم یاد کرد و گفت: تا به امروز در حوزه مکتوبات نیز کتب‌های بسیاری به چاپ رسیده است که برخی از آن‌ها چندین بار تجدید چاپ داشته‌ایم.
موحد خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی فرموده بودند که ما فتنه‌هایی را در پیش داریم که شهدا قبطه می‌خورند که چرا در این فتنه‌ها حضور ندارند تا از انقلاب و رهبری حمایت کنند؛ ملت ایران به این هوشمندی رسیده و درک خوبی دارند چراکه با همه مشکلات هر جا که نیاز انقلاب بوده پای کار بوده و سربلند بیرون آمده‌اند.
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: اگر مسئولان به وظایف خود عمل کنند و به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانند شرایط کشور در حوزه های مختلف بهتر می‌شود، مردم امروز در حوزه‌های اقتصادی و درمانی دچار سختی‌هایی هستند که باید رفع شود.
وی ضمن تقدیر از افراد فعال در حوزه سلامت و محرومیت‌زدایی عنوان کرد: جامعه علوم پزشکی برای انقلاب پای کار آمده و به دنبال خدمت به مردم هستند که به تعبیر رهبری بهترین کار برای مقابله با دشمن خدمت به مردم است، اقدامات مؤمنانه باید استمرار یابد تا امیدواری هم در میان مردم بیشتر شود.
موحد با بیان اینکه در برخی از نقاط قم نیز شاهد محرومیت‌های اقتصادی هستیم، مطرح کرد: باید کار قرارگاهی انجام شود و اشراف اطلاعاتی به شیوه ویژه دنبال شود. اکنون برخی از پزشکان در مناطق حضور می یابند و کار جهادی می کنند اما اگر این اتفاقات به صورت قرارگاهی انجام شود و همه متخصصان در یک کار قرارگاهی در خدمت مردم باشند می توانند یک اتفاق متفاوت و گسترده را رقم بزنند.
وی ادامه داد: امروز بسیج اصناف ما نیز آمادگی دارد تا لوازم خانگی خانواده های کم توان از نظر اقتصادی را تعمیر کند و برخی دیگر از اقشار نیز ظرفیت‌هایی دارند که می توانند در راستای محرومیت‌زدایی از آن‌ها استفاده کرد.
موحد با تاکید بر اینکه ما در اردوهای جهادی به دنبال درآمدزایی نیستیم، مطرح کرد: بسیج باید با مشارکت مردم و خیرین اداره شود و تا به امروز هیچ مأموریتی نبوده که بسیج و سپاه اعتبارات آن را کامل دریافت کرده باشد بلکه سپاه و بسیج همیشه با کمترین اعتبار و امکانات بزرگ‌ترین کارها را انجام داده است و این هنر بسیج است که از ظرفیت مردم و خیرین استفاده کند.
وی از ساخت منازل مسکونی برای مردم سی‌سخت به همت بسیج و سپاه یاد کرد و گفت: سپاه استان قم در سی سخت توانست بیش از 90 منزل مسکونی را با مشارکت خیرین بسازد. خیرین سلامت نیز باید در گروه‌های جهادی مورد توجه قرار گیرند تا خدمات مطلوب و گسترده به اهالی مناطق کم برخوردار ارائه شود.
موحد با تاکید بر اینکه دستاوردها و اقدامات بسیج به ویژه خروجی‌های گروه‌های باید به مردم معرفی شود، تصریح کرد: مردم باید بدانند که جهادگران درحال تلاش و کوشش هستند و انعکاس این حرکت‌ها موجب امیدافزایی در میان مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه دستاوردهای بسیج باید در قالب هنر و رسانه به مردم منتقل شود، گفت: سپاه استان قم با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی موجود خود به شیوه مطلوب به این سمت حرکت کرده است و در قالب‌های طنز و انیمیشن نیز دستاوردهایی دارد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6576