printlogo


با محوریت گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی؛
همایش «جان فدا» در جوار حرم امامزاده سید علی(ع) برگزار شد
همایش «جان فدا» در جوار حرم امامزاده سید علی(ع) برگزار شد
کد خبر: 6584
همایش گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با عنوان «جان فدا» پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همایش گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، پیش از ظهر امروز و به همت اداره کل اوقاف استان قم در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
در ابتدای همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف قم طی سخنانی اظهار کرد: آنچه حاج قاسم سلیمانی را به این درجه و مرتبه رساند، نه آموزش‌ها و نه تجهیزات نظامی بود بلکه دل پاکش بود که در کنار اندیشه‌های بلند، چنین مقامی را برایش به ارمغان آورد، مردی که در عین فرماندهی عالی، خود را سرباز کوچک ولایت می‌نامید.
وی با بیان اینکه باید بپذریم که خلوص و پاکی در گفتار، رفتار و لحظه لحظه زندگی حاج قاسم کاملا ملموس و از نوعی دیگر بود گفت: حاج قاسم همان نوع اخلاصی را داشت که مد نظر قرآن کریم است؛ او بدون شبهه وارد کار برای دوستان انقلابی شد و با خلوص نیت هم از کار خارج شد و به همین دلیل خداوند همه ابزارهای مادی و معنوی را در اختیارش گذاشت.
در ادامه و پس از اجرای گروه سرود و پخش نماهنگی با موضوع گام دوم انقلاب و جبهه مقاومت، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی سخنرانی کرد.
او با بیان اینکه در مورد این شهید بزرگوار، مطالب زیادی گفته شده از جمله توجه خاص ایشان به اهل بیت(ع)، خلوص نیت و همچنین اعتقاد به ولایت فقیه، مرجعیت دینی و روحانیت که جزو خصوصیات بارز ایشان بوده است خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمان است که برای اعتلای جامعه اسلامی تلاش کند و هر جا دید توطئه‌ای علیه اسلام در جریان است، وارد میدان شود؛ این منطق قرآن است و اگر می‌بینیم نیروی قدس سپاه پاسداران، رزمندگانی را تربیت می‌کند که در سوریه، عراق و لبنان با استکبار می‌جنگند، در حقیقت برای عمل به دستورات قرآن است.
فاضل لنکرانی با بیان اینکه مستکبران عالم به دنبال زیر پا گذاشتن اسلام هستند و می‌خواهند مسلمانان را ذلیل کنند گفت: دولت آمریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، تروریست بودن خود را به اثبات رساند گفت: در عین حال ایالات متحده تلاش می‌کند ایران را محور تروریسم معرفی کند؛ شهید سلیمانی به این حقیقت پی برده بود و آرام و قرار نداشت،
او به دنبال این نبود که جایی را تصرف کند و قدرتی داشته باشد بلکه هدفش، حفظ و توسعه اسلام ناب بود و آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و همه اقشار باید از آن بهره ببرند، همین تفکر و نگاه جهانی به مسئله دین است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6584