printlogo


ایروانی:شورای امنیت در برابر اتهامات بی‌اساس تل آویو به ایران و نقض قوانین بین المللی سکوت نکند
ایروانی:شورای امنیت در برابر اتهامات بی‌اساس تل آویو به ایران و نقض قوانین بین المللی سکوت نکند
کد خبر: 6595
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت، اتهامات بی‌اساس سفیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به دنبال تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت برای انحراف موضوع جلسه از رسیدگی به بحرانی که این رژیم در هتک حرمت مسجد الاقصی ایجاد کرده است و درخواست از شورای امنیت برای بررسی اتهاماتی که او متوجه ایران می داند، سفیر ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه ای به رئیس شورای امنیت، اتهامات بی‌ پایه و اساس رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه ای به سفیر ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (ژانویه) برعهده دارد، با اشاره به نشست اضطراری این شورا در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در این نامه تصریح کرد هدف از این اتهامات بی اساس، منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از جنایات جاری و نقض جدی قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقایع اخیر در هتک حرمت مسجد الاقصی تاکید کرد: مایه تاسف است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض جدی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین، از جمله اقدامات توهین آمیز سیستماتیک و آشکار و هتک حرمت اماکن مقدس و شریف از سوی جامعه جهانی عواقبی در پی ندارد.

ایروانی با اشاره به حساسیت مسلمانان جهان به هر گونه هتک حرمت اماکن مقدس آنها، افزود: اگر جامعه بین‌الملل به‌ویژه شورای امنیت، در قبال تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی سکوت کند، این رژیم جرات پیدا می کند تا به جنایات و تجاوزات بیشتر ادامه دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد ما از شورای امنیت می‌خواهیم که نقض‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و این رژیم بی‌قانون را وادار کند بشدت به قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد پایبند باشد.

به گزارش ایرنا، نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی ۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۵ دی ماه ۱۴۰۱) در مقر این نهاد بین المللی تشکیل شد و همه اعضای این شورا، اقدام کابینه جدید رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را تحریک آمیز و نگران کننده خواندند اما سفیر این رژیم از تشکیل این جلسه خشمگین بود.

 این نشست  شورای امنیت سازمان ملل به درخواست مشترک فلسطین و اردن و با حمایت امارات متحده عربی و چین برگزار شد  که علاوه بر ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورای امنیت، صرفا نمایندگان اردن ، فلسطین و رژیم صهیونیستی در این نشست  سخنرانی کردند.

گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که از تشکیل نشست شورای امنیت خشمگین بود، از اینکه شورای امنیت یک نشست فوق العاده و اضطراری برای بحث درباره تعدی این رژیم به مسجد الاقصی گذاشته بود، برآشفته شده و مدعی شد نشست اضطراری شورای امنیت  در مورد "بازدید یک وزیر اسرائیلی از یک مسجد در زمانی که خشونت و بدبختی زیادی در سراسر جهان رخ می دهد"، تشکیل شده است.

سفیر رژیم صهیونیستی که از پاسخ منطقی به واکنش ها و خشم جهانی درباره هتک حرمت به مسجد الاقصی همچون همیشه درمانده بود، ادعاها، اتهامات و زیاده گویی هایی همیشگی این رژیم درباره منطقه و ایران را تکرار کرد.

نماینده اردن در سازمان ملل در این نشست، سطوح متعدد نقض قوانین بین المللی را در "تعرض"مقام صهیونیستی در بیت المقدس یادآور شد و ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه این تنها یک «بازدید»  بوده است ، رد کرد و  با حمایت از بیت المقدس و فضای عبادت مسلمانان از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست  به طور کامل به تعهدات خود عمل کند.

در پی این یاوه گویی ها سفیر رژیم صهیونیستی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز نامه یاد شده را به رئیس دوره ای شورای امنیت نوشته است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6595