printlogo


مانورتمرینی - آموزشی وزارت نیرو در قم برگزار می‌شود
مانورتمرینی - آموزشی وزارت نیرو در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 6599
دبیر ستاد مدیریت شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان قم از برگزاری مانور تمرینی – آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور با حضور استان‌های تهران و قزوین در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، دکتر احمدی جبلی با اشاره به برگزاری مانور تمرینی – آموزشی در قم گفت: این مانور یکشنبه هجدهم دی‌ماه با رویکرد زلزله و سیلاب فرضی در تأسیسات زیربنایی و انسداد برخی رودخانه‌ها به میزبانی شرکت‌های آب و برق استان قم و با مشارکت استان‌های تهران و قزوین برگزار می‌شود.
وی وجود گسل‌های بنیادی و قرارگیری روندهای پنهان لرزه زا در گستره استان قم مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: همین امر باعث شده قم همواره در معرض تهدیدات متعدد طبیعی و غیرطبیعی باشد.
دبیر ستاد مدیریت شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان قم تصریح کرد: در همین راستا ضرورت دارد توانایی دستگاه‌های اجرایی این استان از دیدگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، همواره برای شرایط اضطراری در بالاترین سطح ممکن حفظ شود.
وی یادآور شد: به همین منظور شرکت‌های آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و آب منطقه‌ای استان قم در قالب شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو برای تقویت آمادگی در برابر تهدید محتمل زلزله این مانور تمرینی – آموزشی را برگزار می‌کنند. 
احمدی جبلی با بیان اینکه پس از تشکیل کمیته برنامه‌ریزی، جلسات متعدد برای هماهنگی اعضای کارگروه‌های تخصصی برای برگزاری مانور برگزار شد، یادآور شد: پس از با برقراری ارتباط با استان‌های یاری‌رسان، لیست فعالیت‌های مورد انتظار نیز تعیین و در روز مانور اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هرکدام از شرکت‌های آب و برق سناریوی مربوط به خود را در این مانور دارند، ابراز داشت: پس از برگزاری مانور گزارشی از نقاط قوت و ضعف و آسیب‌شناسی برای تقویت توان نیروهای عملیاتی تهیه خواهد شد تا آمادگی لازم برای شرایط اضطرار در صنعت آب و برق استان وجود داشته باشد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6599