printlogo


تارنمای انصارالله: پیام راهپیمایی یمنی‌ها «محاصره مساوی با جنگ» است
تارنمای انصارالله: پیام راهپیمایی یمنی‌ها «محاصره مساوی با جنگ» است
کد خبر: 6611
تارنمای جنبش انصارالله یمن شنبه شب در گزارشی به راهپیمایی گسترده مردمی روز جمعه این کشور در اعتراض به تداوم محاصره همه جانبه ائتلاف آمریکایی – سعودی پرداخته و پیام این راهپیمایی را برای متجاوزان، معادله «محاصره مساوی است با جنگ» دانسته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در گزارش تارنمای انصارالله که به همراه تصاویری از راهپیمایی گسترده مردمی در صنعا پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور منتشر شده، آمده است: پس از گذشت ۶ ماه از آتش‌بس در یمن و بیش از ۲ ماه از مذاکرات با ائتلاف سعودی برای توافق جدیدی که به رفع محاصره فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها و پرداخت حقوق کارکنان این کشور منجر شود، ولی نتایج این مذاکرات برای مردم یمن ناامید کننده بوده است.

تارنمای انصارالله با بیان اینکه ائتلاف سعودی از پذیرش شروط آتش‌ بس که پیش از این پذیرفته بود شانه خالی کرده، نوشته است: هدف آتش ‌بس برای ائتلاف سعودی فقط این بود که انصارالله عملیات نظامی جدید در عمق عربستان سعودی انجام ندهد کما اینکه ائتلاف سعودی محاصره‌ای از نظر زمینی، دریایی و هوایی بر یمن اعمال کرده و باعث فاجعه در این کشور شده است.

در این گزارش آمده است: گرسنه نگه داشتن یا محاصره هم یکی از انواع جنگ‌های مجرمانه و ظالمانه آمریکا علیه یمن است که مردم در شهرهای مختلف اثرات منفی آن را در زندگی خود حس و تجربه می‌کنند.

انصارالله افزوده است: آتش‌بس اجرایی در یمن هم ثابت کرد که ائتلاف سعودی در پی هیچ اقدامی نیست که از طریق آن، رنج‌های مردم یمن کاهش یابد بلکه قاطعانه مخالف پرداخت حقوق کارکنان از منابع ملی این کشور است و هر روز محاصره را بیشتر می‌کند و مطالبات قانونی آن را محال و غیرعقلانی جلوه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: ملت یمن توانست بر جنگ نظامی فایق آید و خواهد توانست در جنگ اقتصادی نیز پیروز شود و بنابراین آمریکایی‌ها با وضعیت «نه جنگ، نه صلح» قصد دارند به محاصره یمن ادامه دهند.

در ادامه آمده است: این وضعیت باعث شده است که مردم و سران یمن برای تغییر وضعیت دست به کار شوند و اعلام کنند که یا باید صلح شرافتمندانه صورت گیرد، یا اینکه جنگ مجددا آغاز شود. ملت یمن امکاناتی دارد که بتواند معادلات جدیدی رقم بزند و نقشه درگیری تازه‌ای ترسیم کند.

در این گزارش به اظهارات اخیر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پرداخته که گفته بود: ادامه این وضعیت غیر ممکن است.

در ادامه این گزارش آمده است: المشاط به تازگی از رزمندگان این کشور در جبهه‌های عملیاتی دیدن کرد که این بازدید، نشانه آغاز جنگ نظامی و شکست مذاکرات سیاسی است.

تارنمای انصارالله در پایان گزارش خود آورده است: ملت یمن چاره‌ای جز ادامه عملیات در عمق عربستان و امارات ندارد و این مساله یک حق قانونی است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

پیش تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6611