printlogo


چراغپور: فدراسیون فوتبال قادر به حلِ معادله چند مجهولی تیم امید نیست
چراغپور: فدراسیون فوتبال قادر به حلِ معادله چند مجهولی تیم امید نیست
کد خبر: 6647
کارشنا س فوتبال گفت: نه فدراسیون فوتبال و نه هیچکس دیگر نمی‌توانند معادله چند مجهولی تیم امید را حل کنند. راه حل منطقی و درست وجود دارد، اما فدراسیون با مشکلات ریز و درشت دیگر حوصله این همه دردسر و رفع گره‌های تیم امید را ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،جلال چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص شرایط تیم فوتبال امید اظهار داشت: تیم امید یک کلاف سردرگم و مجموعه‌ای از گره‌ها است و روش و سیاست مسئولان فدراسیون، نمی‌تواند باعث حل این مشکلات شود. تیم امید در میانه راه رده‌های‌ سنی قرار دارد و مشخص نیست که کدام بازیکنان در رده‌های پایه و کدام بازیکنان در تیم‌های بزرگسال بازی می‌کنند؛ اما این مشکل در تیم‌های اروپایی حل شده و بازیکنان از سن ۱۸ سالگی می‌توانند در تیم‌های بزرگسال باشگاهی بازی کنند.

وی افزود: بازیکنان جوان در تیم‌های باشگاهی‌شان به ندرت بازی می‌کنند، چرا که مربیان قدرت ریسک و اعتماد به این بازیکنان را ندارند و نمی‌توانند آنها را در باشگاه‌ها شکل دهند و وقتی بررسی کنیم می‌بینیم که بازیکن در طول فصل نهایتا ۱۲۰ دقیقه بازی کرده‌اند و در هر بازی ۶ یا ۷ دقیقه به میدان رفته‌اند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: برخی مربیان، پست بازیکنانی که به تیم امید دعوت می‌کنند را تغییر می‌دهند و تخصص مربی و استفاده از بازیکن در روند و آینده او بسیار موثر است و ممکن است همه چیز را در زندگی ورزشی و حرفه‌ای او تغییر دهد یا اصلا توانایی پست جدید را نداشته باشد. تیم امید زمان و زمینه لازم برای آزمون و خطا را ندارد که بتوان این کارها را کرد. مثل روزبه چشمی که اول دفاع راست بود و در تیم به عنوان دفاع وسط استفاده شد و در نهایت در هیچ‌ کدام از این پست‌ها بازی نکرد.

چراغپور عنوان کرد: مربیان تیم امید در اردوها زمان کمی برای رفع نقاط ضعف بازیکنان دارند و اگر تعداد بازیکنانی که از یک تیم باشگاهی به تیم امید دعوت شده‌اند زیاد باشد اصلا تیم‌ها اجازه شرکت آنها در اردوهای تیم امید را نمی‌دهند. از آنجایی که مربی تیم هیچگاه همه اعضای تیم‌ را در اختیار ندارد، نمی‌تواند برنامه و تاکتیک درست را در تیم دنبال کند و معمولا کار او دچار ضعف می‌شود.

وی افزود: بعضی اوقات یک بازیکن به خاطر حضور همزمان در تیم امید و تیم باشگاهی دچار دوگانگی می‌شود، زیرا هر کدام از مربیان توقع متفاوتی از بازیکن دارند. در این موقعیت بازیکن دچار مشکل می‌شود و آن چیزی که از او انتظار دارند شکل نمی‌گیرد. مثلا مهدی قائدی در استقلال یک بازیکن فیکس بود و در تیم امید به او بازی نمی‌دادند.

 

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مربیانی که هدایت تیم امید را بر عهده می‌گیرند نگاهشان به تیم امید یک پله برای بازگشت به تیم باشگاهی است و در زمان مربیگری اگر از تیم‌های باشگاهی به آنها پیشنهادی بدهند، سریعا می‌پذیرند و می‌روند. این یعنی دل مربی برای تیم نمی‌سوزد و برای نفع شخصی سراغ تیم امید آمده است.

 

وی درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در حل مشکلات تیم امید، عنوان کرد: نه تاج و نه هیچکس دیگر نمی‌توانند معادله چند مجهولی تیم امید را حل کنند. راه حل منطقی و درست وجود دارد اما فدراسیون فوتبال ما با مشکلات ریز و درشت دیگر حوصله این همه دردسر و رفع گره‌های تیم امید را ندارد. مدیران ترجیح می‌دهند یک مربی بیاورند و همه چیز را گردن او بگذارند و همه چیز را از سر خودشان باز کنند؛ اما تیم امید مشکلات اقتصادی و قانونی و .... دارد که بیش از حد مسئولیت یک مربی است و خود فدراسیون باید پای کار بیاید و فکری برای این تیم کند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6647