printlogo


اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در «دنیای کتاب»
اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در «دنیای کتاب»
کد خبر: 6661
مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» از اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف همزمان با پنج سالگی این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: اهالی کتاب و کتابخوانی از طرح‌های فصلی خرید حضوری کتاب از کتاب‌فروشی‌ها رضایت داشتند و امیدواریم مسئولان وزارت ارشاد بار دیگر این طرح را به شکل حضوری اجرا کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حسین قوامیان عصر روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه در نشست خبری پنج سالگی کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» قم، از اجرای طرح تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب این طرح از ۲۳ تا ۲۷ دی‌ماه با مراجعه به این کتاب‌فروشی از تخفیف ۲۰ درصدی بدون سقف خرید بهره‌مند شوند.  

وی در ادامه با انتقاد از جایگزین کردن طرح غیرحضوری خرید کتاب به جای طرح‌های فصلی خرید حضوری کتاب، اظهار کرد: بسیاری از کتابفروشی‌ها از جمله این مجموعه فرهنگی از اجرای این طرح غیرکارشناسی استقبال نکردند چرا که موجب قطع ارتباط مخاطبان با کتابفروشی‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌فروشان و اهالی کتابخوانی از طرح‌های فصلی خرید حضوری کتاب از کتاب‌فروشی‌ها رضایت داشتند، تصریح کرد: مجموعه دنیای کتاب همواره پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی کشور در طرح‌های فصلی بود.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب»، حضور مردم در فضای کتاب‌فروشی‌ها را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: زمانی که مردم به شکل حضوری خرید می‌کنند، هم می‌توانند از مشورت کارشناسان مجموعه استفاده کرده و خرید آگاهانه داشته باشند و هم امکان تورق کتاب را دارند و تشویق به خرید تعداد عناوین بیشتری از کتاب‌ها می‌شوند که این مسئله سرانه مطالعه را نیز تقویت می‌کند.

قوامیان افزود: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنیم تا طرح‌های فصلی را مثل گذشته به صورت حضوری اجرا کنند و هزینۀ پستی با بودجه دولتی جهت ارسال کتاب‌ها را در جهت تشویق و ترغیب مخاطبان کتاب صرف کنند.

تصاویر/ نشست خبری پنج سالگی دنیای کتاب

*برگزاری بیش از یکصد نشست تخصصی با محوریت کتاب

وی در بخش دیگری از این نشست به تشریح بخشی از فعالیت‌های دنیای کتاب در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۶۴ هزار عنوان کتاب از ۱۵۰۰ ناشر برتر کشور در ۲۰۰ موضوع در این مجموعه فرهنگی عرضه شده است.

قوامیان تأکید کرد: بیش از یکصد نشست تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور نویسندگان، شاعران و هنرمندان در این مجموعه برگزار شده است.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» تصریح کرد: سروش صحت و علیرضا خمسه و کیومرث پوراحمد از هنرمندان؛ مصطفی مستور و رضا امیرخانی از داستان‌نویسان؛ مصطفی رحماندوست، سعید بیابانکی، علیرضا بدیع، ناصر فیض، حامد عسکری و عبدالجبار کاکایی از میان شاعران و منصور ضابطیان از روزنامه‌نگاران، از جمله مهمانان دنیای کتاب در این مدت بودند.

تصاویر/ نشست خبری پنج سالگی دنیای کتاب اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در «دنیای کتاب»/ طرح‌های فصلی خرید کتاب به شکل حضوری اجرا شود/ دهه هشتادی‌ها کتابخوان هستند

*دهه هشتادی‌ها کتابخوان هستند

قوامیان از دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها به عنوان بیشترین مخاطب کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» یاد کرد و گفت: خوشبختانه دهه هشتادی‌ها اهل کتاب هستند و کتاب‌های کودک و نوجوان بیشترین فروش را در این مجموعه فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که بیشتر اقشار متوسط و ضعیف جامعه کتابخوان هستند، افزایش تورم و نرخ کاغذ که منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده کتاب می‌شود، در خرید کتاب و سرانه مطالعه تأثیر منفی می‌گذارد.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» با بیان اینکه بیشترین فروش این مجموعه به کتاب‌های کودک‌ونوجوان، رمان‌ها، روان‌شناسی و کسب‌وکار اختصاص دارد، گفت: خوشبختانه شاهد استقبال مخاطبان از کتاب‌های تألیفی هستیم که جای امیدواری دارد.

قوامیان در خصوص افزایش کتاب‌فروشی‌های بزرگ در سطح شهر قم، گفت: این اتفاق برای حوزه فرهنگ و مجموعه ما یک فرصت است بویژه آنکه «دنیای کتاب» در این سال‌ها به عنوان مرجع کتاب‌فروشی در قم شناخته شده و بسیاری از مجموعه‌های جدید به دلیل دارا بودن نگاه دولتی نمی‌توانند تنوع زیادی در آثارشان داشته باشند و مشتریان خود را به مجموعه ما معرفی می‌کنند.

تصاویر/ نشست خبری پنج سالگی دنیای کتاب اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در «دنیای کتاب»/ طرح‌های فصلی خرید کتاب به شکل حضوری اجرا شود/ دهه هشتادی‌ها کتابخوان هستند

*ضرورت حمایت دولت از کتاب‌فروشی‌ها

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی تعدادی از کتاب‌فروشی‌های مطرح در سراسر کشور بر ضرورت حمایت دولتی از کتاب‌فروشی‌ها تأکید کرد و گفت: در مجتمع‌های مطرح حوزه نشر و کتاب قم هر روز کتاب‌فروشی‌ها جای خود را به کامپیوتری‌ها می‌دهند، در حالی که در تمام دنیا با پرداخت تسهیلات ارزان و بلند مدت از کتاب‌فروشی‌ها حمایت می‌کنند.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» تصریح کرد: البته خوشبختانه مالیات کتاب‌فروشان صفر است اما بسیاری از هزینه‌های جانبی نظیر افزایش اجاره و دستمزد و بی‌ثباتی اقتصادی فشار سنگینی بر کتاب‌فروشان وارد می‌کند.   

*انتقاد از هزینه سرسام‌آور تبلیغات شهری و رسانه ملی

قوامیان تصریح کرد: امروز هزینه تبلیغات شهری و صداوسیما بسیار سنگین است در حالی که مدیریت شهری و رسانه ملی هم می‌توانند با مساعدت در هزینه تبلیغات کتاب‌فروشی‌ها نقش چشمگیری در گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه داشته باشند، بویژه صداوسیما که از بودجه‌های دولتی نیز برخوردار است.

 وی در بخش دیگری از این نشست، راه‌اندازی کافه‌ در مجموعه کتاب‌فروشی‌ها را مؤثر دانست و گفت: بیشترین کسانی که مخاطب کافه‌ها هستند، کتابخوان هم هستند و این مسئله در فروش کتاب نیز تأثیرگذار است.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای افزایش شعبه در سطح شهر و بویژه در پردیسان دارید، گفت: شرایط ایجاد کتاب‌فروشی با فروشگاه فرق می‌کند و نمی‌شود به سادگی شعبه زیاد کرد، در حال حاضر هم کارشناس خبره و متخصص در حوزه فروش کتاب زیاد نیست و هم ریسک‌های اقتصادی وجود دارد.

تصاویر/ نشست خبری پنج سالگی دنیای کتاب اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در «دنیای کتاب»/ طرح‌های فصلی خرید کتاب به شکل حضوری اجرا شود/ دهه هشتادی‌ها کتابخوان هستند

*استقبال پاساژها از کتاب‌فروشی‌ها

قوامیان با اشاره به اقبال مجموعه‌های تجاری سطح شهر به راه‌اندازی کتاب‌فروشی، گفت: بعد از اینکه محیط فعلی مجموعه یعنی طبقه سوم مجتمع صفائیه شامل سی مغازه لباس‌فروشی و لوازم آرایشی و … تخریب شد و به ۱۳۰۰ متر فضای مفید کاری برای کتاب‌فروشی دنیای کتاب تبدیل شد، بسیاری از پاساژها نیز الگو گرفته و این ابتکار را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: فعالیت مجموعه کتاب‌فروشی در رونق پاساژها مؤثر است و در حال حاضر نیز دو سه پیشنهاد مشابه روی میز داریم که در حال تأمل هستیم.

تصاویر/ نشست خبری پنج سالگی دنیای کتاب

*انتقاد از کتاب‌سازی و تولید کتاب‌های زرد در قم

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در بخش دیگری از این نشست از کتاب‌سازی و تولید کتاب‌های زرد در قم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه کتاب‌های زرد در قم زیاد تولید می‌شود، کتاب‌های سفارشی بی‌محتوا که ترجمه و ویراستاری باکیفیتی ندارند و بسیاری از آنها در خارج از چرخه کتاب‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

قوامیان افزود: هرکسی که لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارد، نمی‌تواند مترجم خوبی باشد. متأسفانه بسیاری از آثار ترجمه‌ای که در قم تولید می‌شود، چاپ کپی دست‌چندم و ضعیف از یک اثر پرمخاطب است که باعث بی‌میلی مخاطب به کتاب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آینده دنیای کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی با مشارکت انجمن صنفی مترجمان ایران و انجمن ویراستاران به منظور تقویت کیفی مترجمین و ویراستاران برای تولید و تألیف آثار باکیفیت است.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در بخش پایانی این نشست بر ضرورت تقویت دانش مدیران کتاب‌فروشی‌ها تأکید کرد و گفت: پیش‌تر کارگاه‌های آموزشی به همت اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان تهران با حضور اساتیدی از آلمان و فرانسه برگزار شد اما این نیاز احساس می‌شود که «مدیریت کتاب‌فروشی» به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی شود.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6661