printlogo


معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان:
حضور ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه در صحنه ورزش ارزشمند و تأثیرگذار است
حضور ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه در صحنه ورزش ارزشمند و تأثیرگذار است
کد خبر: 6688
معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ارزشمند و تأثیرگذار است و قطعاً در آینده شاهد ثمرات آن خواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سید محمد پولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به توجه و رویکرد حوزه‌های علمیه در زمینه ورزش اظهار داشت: یک کار هوشمندانه‌ای که آیت‌الله اعرافی اجرایی کردند این بود که ستادهای راهبری را در حوزه‌های مختلف ایجاد کردند تا حوزه بتواند با دست‌مایه غنی اسلامی در این حوزه‌ها ورود کند موضوعی که در این سال‌ها از آن غافل بودیم.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم حتی قوانین و مسائلی که کشورهای پیشرفته دنیا بعد از سال‌ها آزمون‌ و خطا به آن می‌رسند با احکام اجتماعی و حوزه‌های مختلف اسلامی تطابق دارد و تازه کامل‌تر است.
پولادگر تأکید کرد: اگر بر این باور باشیم که اسلام دینی به کمال رسیده است و دینی است که حضرت محمد (ص) فرمودند که این کامل‌ترین دین برای هدایت آحاد جامعه بشری است، باید در تمامی زمینه‌ها از دین کمک بگیریم.
وی بیان داشت: اسلام مجموعه قوانینی است که برای رستگاری و سعادتمندی بشر عرضه شده و در این میان آسیب‌هایی که در ورزش قهرمانی با آن روبرو هستیم فقدان این موضوعات کاملاً مشهود است.
پولادگر تصریح کرد: حضور ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ارزشمند و تأثیرگذار است و قطعاً در آینده شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات طلاب اظهار داشت: مسابقات طلاب اگر مقطعی باشد کارساز نخواهد بود البته برنامه‌ای اصلی باید ورزش همگانی و نهادینه‌شدن آن در بین طلاب باشد.
وی تأکید کرد: ورزش به‌عنوان یک موضوع اصلی در همه فرایندهای حوزه باید دیده شود به‌عنوان‌مثال در ساخت مدارس حوزه باید لحاظ شود، همان‌طور که در دانشگاه‌های کشور سالن‌های خوب ورزشی احداث شده و ورزش به‌عنوان یک اصل در دانشگاه‌ها پذیرفته شده باید این مهم را در حوزه‌ها و مدارس علمیه هم داشته باشیم.
پولادگر با بیان این که حضور طلاب در ورزش همگانی تأثیر ویژه‌ای دارد، ابراز داشت: ورزش همگانی با هدف سلامت طلاب باید در همه برنامه‌های حوزه دیده شود، در کنار این ورزش قهرمانی و رویدادهای ورزشی دیده شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6688