printlogo


ناپدید شدن ده‌ها کودک و نوجوان پناهجو در انگلیس
ناپدید شدن ده‌ها کودک و نوجوان پناهجو در انگلیس
کد خبر: 6731
دولت انگلیس به طور رسمی تایید کرده که ده‌ها کودک و نوجوان پناهجو در این کشورناپدید شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به دنبال ناپدید شودن شماری از کودکان پناهجو در انگلیس، احزاب مخالف دولت و حامیان کودک روز سه‌شنبه دولت انگلیس را متهم کردند که جوانان آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار داده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «رابرت جنریک» وزیر مهاجرت انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته که بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در محل اقامت مورد تایید دولت مفقود شده‌اند. بیشتر این افراد پسران نوجوان  اهل آلبانی هستند.

«پیتر کایل» قانونگذار حزب کارگر در پارلمان این کشور گفت که ۷۶ کودک از هتلی در شهر ساحلی «برایتون» که مکان اسکان موقت پناهجویان بوده، ناپدید شده‌اند. کایل گفت: «حقیقت ناراحت کننده این است که اگر یکی از کودکان فامیل ما بود و گم می‌شود،  همه کارها در دنیا متوقف می‌شد، اما در جامعه‌ای که من نماینده آن هستم، یک کودک ناپدید شده، سپس پنج کودک ناپدید شدند و در حال حاضر ۷۶ نفر ناپدید شده‌اند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.»

روزنامه «آبزرور» نیز به نقل از منابعی نوشت که ده‌ها جوان از خیابان مقابل این هتل در برایتون ربوده شده و با خودروهایی به مکان نامشخصی برده شده‌اند.

«ایوت کوپر»، سخنگوی حزب کارگر، دولت را به ترک کامل وظایف حمایت از کودکان متهم کرد. «راشل دو سوزا» کمیسر کودکان در انگلیس نیز گفت که گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن کودکان از هتل‌ها یک بار دیگر آسیب‌پذیری کودکان را در انگلیس نشان داد.

او در نامه‌ای به وزارت کشور انگلیس نوشت: «من نگران امنیت این گروه از کودکان هستم که آسیب پذیری آنها با صحبت نکردن به زبان انگلیسی تشدید می‌شود، بسیاری از آنها پشتیبان ندارند و از حقوق خود آگاه نیستند.»

این گزارش حاکیست، در حالی که انگلیس پناهجویان کمتری را نسبت به کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و فرانسه دریافت می‌کند، اما شمار افرادی که تلاش می‌کنند با قایق‌های کوچک در آبراه مانش خود را به انگلیس برسانند، افزایش یافته است. بیش از ۴۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ از طریق آبراه مانش وارد انگلیس شده و   چند نفر در این  راه جان باختند.

دولت انگلیس متعهد شده است که سفرهای پرخطر را متوقف کند، اما تاکنون موفق نبوده است.

پایان پیام/




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6731