printlogo


پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز/ آیت‌الله خامنه‌ای: هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها است
پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز/ آیت‌الله خامنه‌ای: هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها است
کد خبر: 6735
رهبر انقلاب در پیامی به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز فرمودند: هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آن‌ها است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) منتشر شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه

برپایی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ی خرسندی و انشاالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آنها است.

یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد.

پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ی اجتماعی را رونق می بخشد.

نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد.

نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه ظرفیت خود از نماز بهره می‌برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است.

دل جوان و نوجوان آمادگی افزون‌تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند.

پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آن‌هاست، بشناسند.

مدارس، دانشگاه‌ها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیم الصلاه» جای می‌گیرند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای / پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6735