printlogo


قهرمان فیزیک ایران: مقام آوردیم اما جایزه‌ای در کار نبود
قهرمان فیزیک ایران: مقام آوردیم اما جایزه‌ای در کار نبود
کد خبر: 6759
قهرمان رشته فیزیک درباره جوایز مسابقات پرورش اندام تهران گفت: تیم ما موفق شد مقام دوم و سوم را با هم کسب کند اما هیچ جایزه‌ای به ما ندادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رضا حجاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در مورد مسابقات پرورش اندام قهرمانی استان تهران که در تاریخ ۷ بهمن برگزار شد، اظهار داشت: یک تیم ۳۰ نفره از استان‌های مختلف بودیم که تیم را ۲ قسمت کردیم و موفق شدیم مقام دوم و سوم را با هم کسب کنیم. این مسابقات در استان تهران برگزار شد و از تمام کشور برای رقابت‌ آمده بودند اما هیچ جایزه‌ای در کار نبود و حتی یک تندیس هم به بچه‌ها ندادند. این که اصلا به ورزشکاران بها نمی‌دهند باعث عدم انگیزه و کمرنگ شدن رقابت‌ها می‌شود و کم‌کم این ورزش را در ایران از بین خواهند برد.

قهرمان مسابقات کشوری درخصوص رقابت‌های خارجی عنوان کرد: می‌توانیم همین تیم را به کشورهای عربی مثل عمان و امارات ببریم و جوایز خوبی هم دریافت کنیم. برای مثال آخر اسفند مسابقات عمان برگزار می‌شود که با حدود ۲۵ میلیون هزینه می‌توان در آن شرکت کرد و با کسب مقام حدود ۱۲۰ میلیون جایزه دریافت کرد. یک تیم عمانی به من پیشنهاد داد که آخر اسفند در مسابقات شرکت کنم و تمام هزینه‌های اعزام و اقامت را پرداخت می‌کند اما همین حالا فدراسیون برای اعزام از ما ۲۰۰ دلار پول می‌خواهد و معرفی نامه را برای ما بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار حساب می‌کنند.

وی ادامه داد: هزینه ورزش برای ما خیلی بالاست و با این وضعیت اصلا صرفه اقتصادی ندارد که در مسابقات داخلی شرکت کنیم. با این حال همه به فکر مسابقات برون مرزی می‌افتند. این روند باعث می‌شود که ورزشکاران ما به خاطر هزینه بالای مسابقات هم که شده کم‌کم به فکر چاره بوده تا بتوانند به ورزش حرفه‌ای ادامه بدهند. پیشنهاد می‌کنم حداقل جوایزی برای مسابقات پیش‌بینی کنند تا باعث ایجاد انگیزه شود. در حال حاضر فدراسیون پاداش تیم‌ ملی را هم پرداخت نکرده است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6759