printlogo


مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:
قم نیازمند یک انقلاب ورزشی است/قم باید قطب فوتسال کشور شود
قم نیازمند یک انقلاب ورزشی است/قم باید قطب فوتسال کشور شود
کد خبر: 6785
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه قم باید در برخی ورزش‌ها مانند فوتسال قطب کشور شود، گفت: قم نیازمند یک انقلاب ورزشی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، ابراهیم سانی خانی ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه فجر در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما قانون خوب است، اظهار داشت: خواستگاه انقلاب از قم است، باید در قم در زمینه ورزش انقلابی رخ دهد.
وی ادامه داد: در 9ماهه حضور خود در این مجموعه با اکثر مسئولین استان دیدار داشته‌ام و سعی کرده‌ام دیدگاه‌ها و نظرات آنها را نسبت به ورزش استان در اعزام‌های ورزشی، تجلیل‌ها، زیرساخت‌های ورزشی و... تغییر دهم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه سرانه ورزشی برای هر نفر در بخش‌ها و روستاهای استان بیش از دو متر است، گفت: در شهر قم سرانه ورزشی نسبت به میانگین کشور ۳۰ سانتی‌متر کمتر است که باید این عقب‌ماندگی با افتتاح مجموعه‌های ورزشی جبران شود.
وی اضافه کرد: در حال آماده‌کردن سند و چشم‌اندازی برای آینده ورزشی استان هستیم که در این چشم‌انداز میزان رشته‌های ورزشی، امکانات، آسیب‌ها و... مشخص خواهد شد.
سانی خانی با اشاره به تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای این اداره کل در سفر رئیس‌جمهور به قم، گفت: تقریباً توانسته‌ایم تمام این اعتبار را جذب کنیم.
وی عنوان کرد: استان قم در برخی رشته‌ها تا حدودی قطب است؛ اما در تلاش هستیم تا قم در فوتسال قطب کشور شود و این مسئله را با آقای تاج هم مطرح کرده‌ایم که ایشان هم موافقت کرده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به ورزشگاه تختی، گفت: ورزشگاه تختی یکی از مجموعه‌های ورزشی قدیمی استان است که نیازمند بازسازی و تعمیر است. در فاز اول به این مجموعه ۲۰ میلیارد اعتبار تخصیص دادیم تا باتوجه‌به قرارگرفتن در مرکز شهر مجموعه مخصوص بانوان باشد.
وی اضافه کرد: فاز اول در اوایل سال آینده به افتتاح خواهد رسید و در فاز بعدی هم سالن‌های خانه کشتی، جودو، تیراندازی و... را بازسازی خواهیم کرد.
سانی خانی با اشاره به اینکه دو زمین چمن در دهه فجر افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: مجموعه ورزشی ۷ تیر هم یکی از مجموعه‌های ورزشی قدیمی استان است که جز املاک فروشی دولت قرار گرفته بود که با نامه‌نگاری مانع از این کار شدیم و به ورزش استان برگشت.
وی ادامه داد: اعتباری برای بازسازی این مجموعه ورزشی قرار داده‌ایم و این کار را هم از استخر این مجموعه با اعتبار ۵ میلیارد آغاز کردیم و در اولویت بعدی زمین چمن این مجموعه قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه در استان برخی رشته باید تجهیز شوند، گفت: در این ۹ ماه در تدارک یک سالن و میز برای ورزش شمشیربازی، تاتامی برای ورزشی‌های رزمی، خرید دوچرخه حرفه‌ای برای ورزشکاران دوچرخه‌سواری و... صورت‌گرفته است.
وی ادامه داد: مجموعه‌های ورزشی استان باتوجه‌به اینکه قدیمی ساخت هستند نیازمند بازسازی و مرمت هستند. در این راستا یکی از مشکلات ورزشگاه حیدریان نور آن بود که نور این ورزشگاه ال‌ای‌دی با ضمانت ده‌ساله شد.
سانی خانی ادامه داد: در راستای حمایت از مناطق کم‌برخوردار باید در تمام قراردادهای سالن‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی یک سانس به ورزش و جوانان اختصاص داده شود که ما بتوانیم این سانس‌ها را در اختیار ورزشکاران مناطق کم‌برخوردار قرار دهیم.
وی بیان کرد: در همین راستا تاکنون ۶ هزار نفر از برخی استخرهای استان به‌صورت رایگان استفاده کرده‌اند و ۵ هزار بلیت دیگر هم آماده داریم تا در اختیار هیئت‌ها، مساجد و ورزشکاران مناطق کم‌برخوردار قرار دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه امروز تفکر مسئولین استان نسبت به ورزش تغییر کرده است، گفت: قدم دوم بنده در این ۹ ماه حضور در این مسئولیت گره‌زدن ورزش با صنعت بوده است.
وی ادامه داد: دراین‌خصوص در حال واسپاری تیم‌های ورزشی به صنعت هستیم که به‌عنوان‌مثال تیم فوتسال را به آنا صنعت واگذار کردیم.
سانی خانی با اشاره به اینکه در استان ۳۸۴ باشگاه خصوصی فعال داریم، گفت: از این تعداد ۲۱۹ مورد باشگاه بین آقایان و بانوان مشترک است و ۶۵ مورد هم اختصاصی بانوان است.
وی ادامه داد: در استان ۳۰ تیم لیگ باشگاهی داریم که 18تیم برای آقایان و 12تیم برای بانوان است؛ تاکنون 22لیگ باشگاهی استان برگزار شده است که 12مورد برای آقایان و 10مورد برای بانوان می باشد؛در این 9ماه 47مورد میزبانی مسابقات کشوری در قم برگزار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: 593مدال در مسابقات کشور برای قم به دست آمده است که 310مدال سهم آقایان و 283مدال سهم بانوان بوده است. همچنین 79مدال بین المللی برای قم کسب شده است که 34 مدال سهم آقایان و 45مدال بین المللی سهم بانوان می باشد.
وی ادامه داد: طی این مدت 20مورد اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی داشته ایم که 18مورد برای آقایان و 2مورد برای بانوان بوده است همچنین 25نفر از ورزشکاران استان عضو تیم های ملی کشور هستند.
سانی خانی با اشاره به حوزه جوانان گفت: در این حوزه برنامه های مختلفی بین ثمن ها برگزار شده است. در همین راستا هم یک میلیارد اعتبار جذب شده که بین ثمن ها توزیع شد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش دختران انقلاب، برگزاری کارگاه هاو همایش ها در حوزه ازدواج از جمله برنامه های مهم این ثمن های است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6785