printlogo


ارمغانی: ژاپن برای برد می‌آید ما برای صعود به جام‌جهانی/ تیم ملی یکدل و متحد است
ارمغانی: ژاپن برای برد می‌آید ما برای صعود به جام‌جهانی/ تیم ملی یکدل و متحد است
کد خبر: 6877
سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به دیدار سخت و حساس ایران و ژاپن در پنجره پایانی جام‌جهانی گفت: برای این برد هم‌قسم شده‌ایم و باید مزد زحمات و تلاش خود را با صعود به جام‌جهانی بگیریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سعید ارمغانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه دیدار حساس با ژاپن افزود: در این روزها اردوی خوبی را در ژاپن پشت سرگذاشتیم و شرایط خوب و مناسب است. چند روزی است بازیکنان تمرینات سختی را به صورت روزانه دنبال می‌کنند و انگیزه بازیکنان برای این جدال مهم مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در این اردو رخ داد به همدلی و اتحاد بازیکنان باز می‌گردد که باعث شده همه آنها در قامت یک بازیکن و با هدف برد و پیروزی به میدان بروند. تیم ملی بسکتبال ایران یکدل و متحد شده و این شرایط را تاکنون در تیم نداشتیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در خصوص بازیکنان مصدوم هم گفت: خوشبختانه بازیکن مصدوم نداریم و همه بازیکنان در خدمت تیم هستند. البته در روزهای گذشته چشم میثم میرزایی کمی آسیب دید اما مساله خاصی نبود و در ادامه با بازیکنان تمرین کرد.

او در خصوص شناختش از تیم ژاپن نیز گفت: در چند ماه اخیر ۲ دیدار دوستانه رسمی در پنجره پنجم با ژاپن داشتیم و دو دیدار دوستانه هم در خاک این کشور با آنها برگزار کردیم که تیم ملی ایران با تیم (ب) خود در این دو دیدار حاضر شد. سبک بازی ژاپن تغییر نکرده و نخواهد کرد، آنها فوق‌العاده شوت می‌زنند و در پاس، حرکت و چرخش توپ عملکرد خوبی دارند و تک به تک‌ها را خوب در می‌آورند.

 

ارمغانی تصریح کرد: بازی کردن با چنین تیم‌هایی خیلی سخت است و نیازمند تمرکز و دقت بالا در تمامی دقایق بازی هستیم تا بتوانیم اهداف خود را دنبال کنیم. ۲ بار در بازی‌های رسمی و در کاپ آسیا این کار را خوب انجام دادیم اما در دقایقی هم این مساله را رعایت نکردیم و دیدیم آنها در شوت‌های خود چقدر موفق عمل کردند. باید تمرکز خود را روی این نوع دفاع بگذاریم و اجازه ندهیم برنامه‌های خود را دنبال کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان ادامه داد: در حمله از قدرت و قامت بازیکنان خود باید استفاده کنیم، در بازیکنان پیرامونی از نظر قد و فیزیک بدنی بهتر هستیم هر چند حامد حدادی را نداریم اما همه بازیکنان در تلاش هستند تا در پست‌های داخلی هم برتری فیزیکی خود را حفظ کنند و با تلاش مضاعف موفقیت تیم ایران را رقم بزنند.

ارمغانی تاکید کرد: بدون شک تیم ژاپن برای برد به میدان خواهد آمد چرا که این برد تاثیر به سزایی بر روی قرعه‌کشی جام جهانی خواهد داشت و امیدوارم با یک بازی منطقی و خوب بتوانیم به عنوان تیم پیروز از زمین بازی خارج شویم.

شاگردان سعید ارمغانی صبح روز پنجشنبه چهارم اسفند در شهر تاکاساکی ژاپن از ساعت ۹:۳۰ به مصاف تیم ملی ژاپن می‌روند و بعد از آن از توکیو راهی هنک‌کنگ می‌شوند تا برابر چین صف‌آرایی کنند. در صورت برتری در یکی از این دیدارها، تیم ملی بسکتبال ایران سهمیه جام جهانی را کسب خواهد کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6877