printlogo


برنامه هفته جوان در قم تشریح شد
برنامه هفته جوان در قم تشریح شد
کد خبر: 6922
سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: تسهیلات 100 میلیون‌تومانی با سود 4 درصد برای اشتغال‌زایی جوانان قمی در نظر گرفته شده و صرفا با داشتن مدرک فنی‌حرفه‌ای می‌توانند این تسهیلات را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،دکتر ابراهیم سانیخانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته جوان که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم در زمینه اشتغال زایی حمایتهای ویژهای از جوانان کرده اما متاسفانه در زمینه اطلاعرسانی کمکاری شده است؛ مجموعه هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی، ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... میتوانند به افرادی که دارای مدرک فنیحرفهای هستند در راستای اشتغالزایی، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد ارائه دهند.
وی افزود: جوانان قمی برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به معاونت امور جوانان در فرهنگسرای جوان مراجعه و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: تا پایان دی ماه 11 هزار و 539 نفر از جوانان قمی وام ازدواج اخذ کردند که 90 درصد جامعه هدف ما وام خود را دریافت کردند و جزو سه استان برتر در زمینه اعطای وام ازدواج هستیم،  با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ازدواج و جمعیت آوری، و اشتغال نسل جوان مورد تاکید است که نیازمند همکاری دستگاههای استان هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به لزوم تسهیل در ازدواج بیان کرد: این زمینه باید شرایط خوبی ایجاد شود که جوانان برای ازدواج از اماکن و تالارهای اداره کل ورزش و جوانان بهره ببرند.
سانیخانی بیان کرد: جلساتی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و همچنین اقداماتی در بسیج در حال انجام است، مراکز مشاوره توسط بهزیستی تشکیل و ما سمنهایی در زمینه مواد مخدر داریم و در حوزه هنری سمنهای ما خوش درخشیدند و تئاترهایی در زمینه مقابله با اعتیاد داشتهایم.
تعداد خانه جوانان ما باید افزایش یابد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به کمبود تعداد خانه جوانان در سطح استان، تصریح کرد: برای ارتباط بیشتر با جوانان و استفاده از ظرفیت آنها باید تعداد خانههای جوان در سطح استان را افزایش دهیم و درحال حاضر فرهنگسرای جوان تنها خانه جوانی است که در استان فعالیت میکند.
سانیخانی در ادامه خاطرنشان کرد: یک خانه جوان در منطقه دروازهری در حال ساخت است که پیشرفت ۶۰ درصدی داشته، در منطقه نیروگاه نیز با هماهنگی که با دفتر تبلیغات اسلامی انجام دادهایم مقرر شده از ظرفیت مجتمع فرهنگی نور در راستای امور جوانان استفاده شود و در شهر جعفریه نیز مشغول ساخت خانه جوان هستیم.
وی با بیان اینکه 7 منطقه آسیب پذیر در زمینه اعتیاد داریم و 120 محله کم برخوردار شناسایی شده اند، افزود: باید به صورت متمرکز در زمینه مقابله با اعتیاد فعالیت کنیم، 4 جلسه ویژه محله دروازه ری به عنوان قشر نیازمند کمک برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: براساس ماده 16 قانون اساسی معتادین متجاهر باید مورد توجه و کمک قرار بگیرند و سپاه در این زمینه متولی شده است.
سانیخانی گفت: در ابتدا باید فرهنگسازی لازم در زمینه مقابله با مواد مخدر انجام و از طریق هنر و افرادی که در زمینه روانشناسی فعالیت میکنند وارد میدان شده و از ظرفیت این عزیزان بهره ببریم.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده ایم و جوانان نمیدانند وام اشتغال را از کجا دریافت کنند، دولت در چند قالب ورود پیدا کرده و ستاد اجرایی فرمان امام، اداره کار و فنی و حرفهای، بسیج سازندگی سپاه، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد و اداره کل بهزیستی وام اشتغال میدهند

 

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6922