printlogo


برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قم تشریح شد
برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قم تشریح شد
کد خبر: 6946
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته منابع طبیعی خبرداد و گفت: جشن روز ملی درختکاری، کاشت نهال در نقاط مختلف، رزمایش مبارزه با قاچاق چوب، رژه مشترک خودرویی حافظان منابع طبیعی و همایش هفته منابع طبیعی بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،محمد شعاعی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به اینکه 15 تا 21 اسفندماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است، اظهار کرد: در این هفته فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی و مردمی کردن حراست از منابع طبیعی با مشارکت دستگاه‌های مختلف دنبال می‌شود.
وی با اشاره به تقارن هفته منابع طبیعی با ایام نیمه شعبان عنوان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اقدامی متفاوت است که امیدواریم بتوانیم از فرصت هفته منابع طبیعی در راستای زمینه‌سازی و اجرای این طرح استفاده کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: از اوایل اسفندماه کار هفته منابع طبیعی با اقدامات تبلیغاتی از جمله نصب بیلبورد و تهیه کلیپ برای صدا و سیما آغاز شده است و در ادامه برنامه‌های هفته منابع طبیعی، توزیع نهال برای بخش‌های مختلف درحال انجام است.
وی از اجرای ویژه برنامه میثاق با شهدا و حضور در مزار شهدای مدافع حرم یاد کرد و گفت: شنبه سیزدهم اسفندماه کارکنان منابع طبیعی اهدای خون را انجام داده، همچنین در همایش تجلیل از عشایر حضور یافته و به پرسش‌های عشایر پاسخ دادند.
شعاعی با بیان اینکه فردا در مجاورت مسجد مقدس جمکران به مناسبت نیمه شعبان برنامه کاشت نهال را دنبال خواهیم کرد، گفت: روز سه شنبه هفته جاری با عنوان منابع طبیعی، آبخیزداری و مدیریت حوضه‌های آبخیز یک همایش کشوری برگزار می‌شود.
وی در تشریح دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در هفته منابع طبیعی با موضوع حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود و آخرین وضعیت پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، گفت: روز چهارشنبه 17 اسفندماه روز منابع طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی است که موکبی در عمود 55 مسیر حرم تا حرم پیش‌بینی شده و قرار است علاوه بر پذیرایی از زائرین ،حرکت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حفظ ، احیا ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی در این عمود انجام شود.
وی از پنجشنبه 18 اسفندماه به عنوان روز منابع طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت یاد کرد و گفت: رژه خودرویی مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست و همچنین رزمایش مبارزه با قاچاق چوب برای این روز پیش‌بینی شده است.
شعاعی گفت: 19 اسفندماه روز منابع طبیعی، مردم و آموزه‌های دینی است که در نماز جمعه حضور خواهیم یافت و غرس 60 اصله گونه توت در مصلای قدس را انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای روز بیستم اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزش و فناوری برنامه‌ای را در شهرستان کهک دنبال خواهیم کرد و در خدمت مسئولان شهر کهک خواهیم بود، در این روز ساختمان منابع طبیعی شهرستان کهک نیز افتتاح می‌شود و این اداره به صورت مستقل به مردم ارائه خدمت خواهد داشت.
شعاعی از اجرای برنامه‌های روز منابع طبیعی، فرهنگ هنر و رسانه در شهرستان جعفرآباد خبرداد و گفت: تلاش ما این است که برنامه‌های هفته منابع طبیعی فقط به قم محدود نشود.
وی از منابع طبیعی، ایثار و شهادت به عنوان شعار روز بیست و دوم اسفندماه نام برد و گفت: در این روز برنامه‌های مختلفی در سطح استان قم پیش بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به آسیب رساندن برخی از معادن به عرصه های منابع طبیعی قم گفت: برخی معدن را برای توسعه ی اشتغال و تولید مورد نیاز می‌دانند و ما هم مخالف توسعه ی معدن نیستیم چراکه استان نیاز به توسعه دارد اما مسائل زیست محیطی هم باید درنظر گرفته شود.
وی گفت: استان قم جزو کوچکترین استان های کشور و با تراکم بالا است همانطور که مردم نیاز به توسعه دارند به اکسیژن و شرایط زیستی هم نیاز دارند، شرایط اکولوژیکی قم شکننده است و در بسیاری از مکان‌ها تخریب معادن بالاست و آثار این تخریب در آینده مشخص می‌شود.
شعاعی خاطرنشان کرد: مجلس باید در حوزه معادن ورود کند تا اصلاحی صورت بگیرد چراکه در این عرصه خلأهای قانونی مختلفی داریم که باید رفع شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/6946