printlogo


اهداف برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» در قم
اهداف برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» در قم
کد خبر: 7938
دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» با اشاره به برگزاری این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و خانه کتاب ایران، اهداف آن را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  به نقل از روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، علی باباجانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» در سالن سینما اشراق معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» یک اتفاق مبارک است، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی که دارای نشریات کودک و نوجوان با تاریخچه سی‌وچند ساله است، این جشنواره را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و خانه کتاب ایران برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در زمینه کتاب سال حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده زحمت کشیدند و تلاش جهادگرانه‌ای بود که بنا به دلایلی متوقف شد و امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می شود.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» بیان کرد: این جشنواره یک حرکت فرهنگی پایدار است و ما آمده‌ایم که خانواده را با کتاب آشتی دهیم و از طرفی بین نویسنده و ناشر ارتباط برقرار کنیم و امیدواریم حال کتاب و کتابخوانی خوب شود.

وی بیان داشت: ما آمده‌ایم تا پرچم ادبیات کودک و نوجوان دینی کشور را در قم به اهتزار در بیاوریم و همچنان پایتخت دوم ادبیات کودک نوجوان باشیم.

باباجانی یادآور شد: قبلا فراخوان می‌دادیم برای جشنواره اما امسال به خاطر محدودیت زمانی، خانه کتاب آثار را جهت بررسی در اختیار قرار داده است.

وی گفت: جشنواره از بخش‌های مختلف همچون داستان، شعر، ترجمه، تصویرگری، بین‌الملل و معارف تشکیل شده است که این بخش معارف ویژگی خاص جشنواره ماست و برجستگی کار ما توجه به ادبیات دینی در آثار کودک و نوجوان است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/7938