printlogo


کنعانی:‌ رژیم صهیونیستی پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است
کنعانی:‌ رژیم صهیونیستی پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است
کد خبر: 9297
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز گفت: رژیم صهیونیستی با تداوم بحران در نوار غزه و اصرار بر خواسته‌های زیاده خواهانه خود درباره آتش بس و تداوم حمله به لبنان و سوریه پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح تحولات سیاست خارجی پرداخت.وی درباره عملیات شب گذشته در مرز اردن و فلسطین بیان کرد: رژیم صهیونیستی خودش را در مقابل خشم ملت‌های جهان قرار داده و اکنون شاهد بیداری انسانی علیه این رژیم و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.کنعانی بیان کرد: حمایت از فلسطین را تعهد اخلاقی و قانونی و انسانی می دانیم ولی تلاش این رژیم برای انتساب هر رخدادی علیه این رژیم به ایران یک لفاظی و تلاشی مذبوحانه برای کتمان حقایق و فرار از واقعیت است.وی افزود: این رژیم با تداوم بحران در نوار غزه و اصرار بر خواسته های زیاده خواهانه خود درباره آتش بس و تداوم حمله به لبنان و سوریه پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است. این رفتارهای جنون آمیز هیچ دستاوردی برای آن به همراه نخواهد داشت.سخنگوی وزارت خارجه حمله امروز رژیم صهیونیستی به سوریه را شدیدا و با قوی‌ترین عبارات محکوم کرد و اصرار بر ادامه جنایت در غزه و حمله به خاک کشورهای همسایه نشان می‌دهد اقدامات این رژیم صرفا محدود به سرزمین فلسطین نیست و این رژیم مدت‌هاست جنایات فرامرزی را در دستورکار خود قرار داده است و ارتکاب جنایت هیچ حد و مرزی ندارد.
کنعانی با دولت و ملت سوریه و قربانیان این حمله ابراز همدردی کرد. وی اینکه رژیم صهیونیستی عنوان کرده که مرکزی مرتبط با ایران بوده را تأیید نکرد و گفت که همانطور که دولت سوریه عنوان کرده مرکزی وابسته به وزارت دفاع و ارتش سوریه صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سؤالی گفت که توسعه مناسبات با حوزه شرق و کشورهای قاره کهن آسیا در رأس اولویت‌های دولت و دستگاه دیپلماسی همچنان قرار خواهد داشت و اجرای توافقات اجرا شده گذشته و تنظیم اسناد جدید همکاری مبتنی بر نیازهای موجود در روند روابط دوجانبه با جدیت مورد اهتمام و پیگیری دولت چهاردهم خواهد بود.کنعانی بیان کرد: وزارت خارجه اهتمام جدی و ویژه خود را مبذول خواهد داشت. روابط با کشورهای حوزه شرق، آسیا و چین و روسیه با جدیت و قاطعیت دنبال خواهد شد و ادامه این همکاری‌ها مبتنی بر اراده و خواست مشترک ایران و شرکای ایران خواهد بود و این‌ها تأمین کننده منافع مشترک خواهد بود.وی افزود: ما در منطقه پیچیده‌ای قرار داریم و همکاری‌های منطقه‌ای را بهترین راه برای رفع سوءتفاهمات تلقی می‌کنیم و توسعه روابط با شرق و آسیا به معنای نادیده گرفتن توسعه مناسبات با دیگر کشورهایی که خواستار روابط دوستانه با ایران است، نیست. همزمان با توسعه روابط با شرق و آسیا برای روابط با کشورهای دوردست هم اهتمام ویژه خواهیم داشت.سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: به اقدامات مثبت واکنش های مثبت خواهیم داشت.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/9297