شهردار قم در نشست خبری تاکید کرد؛

لزوم بازگشت قم به جایگاه واقعی خود به عنوان یک جهانشهر

شهردار قم با بیان این که باید قم به عنوان یک جهان شهر به جایگاه واقعی خود برگردد، تصریح کرد: تحریم ها به هیچ وجه بر روی روحیه جهادی مسئولان شهرداری تاثیرگذار نبوده و به دلیل انسجام و همدلی مسئولان ، قم درزمینه توسعه دارای شاخص هایی بالایی در مقایسه با سایر کلان شهرها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، به تشریح فعالیت های انجام شده توسط شهرداری قم در سال ۹۷ پرداخت و گفت: این نهاد به دلیل داشتن 23 هزار میلیارد ریال بودجه سالانه، ارگانی محوری در حوزه اجرا در شهر است.
وی اظهار داشت: شهرداری قم 11 برنامه راهبردی در دستور کار دارد و در راستای توسعه این شهر در تلاش برای ایجاد مجمع مشورتی با حضور دستگاه های مختلف استان با محوریت استانداری هستیم تا با ترسیم مسیر حرکتی دستگاه های مختلف، ضمن پرهیز از موازی کاری، با هم افزایی به دنبال توسعه شهر باشیم.

سقائیان نژاد با اشاره به وجود بافت فرسوده در کلان شهر قم با تاکید بر ضرورت ایجاد مدیریت واحد در بافت فرسوده قم، اظهار داشت: اجتناب از موازی کاری و ایجاد مدیریت واحد با حضور دستگاه های مختلف قم و با محوریت ساماندهی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) در دستور کار قرار گیرد.

شهردار قم افزود: به دنبال خرید 200 دستگاه اتوبوس و ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی قم بودیم که تمام اتوبوس های آماده خرید در کل کشور به این تعداد نمی رسید، ضمن اینکه هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس از 4 میلیارد ریال به 14 میلیارد ریال افزایش یافته و این موجب شده تا با وجود همه پیگیری ها تاکنون موفق به این کار نشویم.
سقائیان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه باید قم به عنوان یک جهان شهر به جایگاه واقعی خود برگردد، گفت: تحریم ها به هیچ وجه بر روی روحیه جهادی مسئولان شهرداری تاثیرگذار نبوده و به دلیل انسجام و همدلی مسئولان، قم در زمینه توسعه دارای شاخص هایی بالایی در مقایسه با سایر کلان شهرها دارد.

شهردار قم خاطر نشان ساخت: شهرداری ها به دلیل خودکفایی از بودجه دولتی از دهه 70، به سمت تراکم فروشی روی آورده اند و این موجب شده تا 60 درصد درآمدهای آنها از این طریق تامین شود که بودجه ای ناپایدار برای شهر است.
سقائیان نژاد تنها بودجه پایدار عوارض شهری را عوارض و مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و گفت: به دلیل ناکارآمد بودن ساز و کار تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، هم اکنون برای درآمد پایدار آنها، سه قانون در دستور کار مجلس است که تا قبل از تصویب نهایی این قوانین، درآمدهای پایدار برای شهرداری ها بر روی هواست.

سقائیان نژاد گفت: تبدیل سیستم بودجه ریزی از بودجه سنتی به عملیاتی با 75 درصد تحقق، راه اندازی سیستم کنترل طرح، راه اندازی سیستم عملکرد طرح ها، راه اندازی سیستم بازخورد اجرای طرح برای دستیابی به چشم اندازهای ترسیم شده از جمله سامانه هایی است که در شهرداری قم برای توسعه علمی شهر راه اندازی شده است.
وی در پایان با بیان اینکه چندین طرح با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال؛ شب گذشته در قم به بهره برداری رسید، گفت: بلوار شهدای روحانیت، رمپ تونل غدیر از ورودی خیابان انقلاب، ساماندهی و بهسازی معابر شهری، اجرای ادامه بلوار محدث قمی تا تقاطع حکیم، احداث بلوار کارگر، احداث بخشی از رینگ هدایت آب های سطحی، ادامه بلوار خسرو بیگی تا محتشم از جمله طرح هایی است که در آستانه سال نو به بهره برداری رسید.

خاطر نشان می شود: در پایان این نشست خبری تعدادی از خبرنگاران با طرح سوالات گوناگون به بیان دیگاه های خود و مشکلات مردم پرداختند و شهردار نیز به این سوالات پاسخ داد.

 



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1300
نظرات شما