خسارت بیش از ۸۳ هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون ۸۳ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به نقل از روابط عمومی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه اظهار کرد: وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.

وی افزود: این رقم میزان نهایی خسارات نیست و همچنان برآوردها در حال انجام است.

وی افزود: این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز، و ... بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: تاکنون 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

وی با اشاره به آماده سازی 91 اردوگاه در سطح خوزستان بیان کرد: تاکنون 120 هزار نفر در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2123
نظرات شما