ایران حق دارد خود را با غرور مدعی اول قهرمانی معرفی کند

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر تحسین کارشناسان از بازی هدفمند ایران را در پی داشته و اکثر آنها فوتبال ایران را مدعی جدی قهرمانی توصیف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی فوتبال قطر به پیروزی ۲ بر یک دست یافته و اکنون خود را در بهترین شرایط ممکن برای یک شروع طوفانی برابر یمن و به طور کلی بازی‌های مرحله گروهی مشاهده می‌کند.

کی‌روش حق دارد که بازی با یمن را معادل بازی در فینال جام ملت‌ها توصیف کند چرا که فارغ از اهمیت اولین بازی، باید گام به گام و هدفمند و با برنامه پیش رفت. کار ساده‌ای در پیش نداریم اما مردم ایران واقعاً حق دارند از یوزه‌ای تحت تعلیم مرد پرتغالی، فقط و فقط قهرمانی بخواهند و رؤیای خود را تنها به حضور در فینال گره نزنند چه برسد به صعود از مرحله گروهی با ۳ پیروزی مقتدرانه.

پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر قطر رسانه‌های عرب زبان، چند رسانه اروپایی و چند روزنامه از جنوب شرق آسیا این بازی و نتیجه آن را زیر ذره بین گرفتند:

شینهوای چین نوشت: هنرنمایی فوتبال ایران در دوحه کاملاً قابل تکرار در خاک امارات است و باید گفت که فوتبال ایران نسبت به جام جهانی با برنامه تر و منسجم‌تر شده است. البته قطر از دقیقه ۵۰ با اخراج پدرو میگل ۱۰ نفره شد اما ایران کنترل میانه میدان را در اختیار داشت و خوب حمله می‌کرد. آنها تصادفی بازی نمی‌کردند و مشخص بود که برای این بازی تمرین کرده‌اند. چنین چیزی را در میان تیم‌های آسیایی کمتر مشاهده می‌کنیم.

گلف تایمز به قلم آنیل جان در این خصوص نوشت: مرد ۶۵ ساله در سر، هوای قهرمانی دارد و مشخص است که برای رسیدن به رأس هرم آسیا آماده شده، او با مردان آماده خود به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا فکر می‌کند، معلوم است که ژاپن، عربستان یا کره جنوبی هم مدعی قهرمانی هستند اما تیم ملی ایران واقعاً حق دارد خود را با غرور و صدای بلند، مدعی اول قهرمانی معرفی کند.

سیدنی مورنینگ هرالد در گزارش خود در کل بازی‌های برگزار شده در بخش مربوط به بازی دوستانه ایران و قطر نوشت: استرالیا بعد از ژاپن یک رقیب بسیار جدی و مدعی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و آن ایران است. تیم ملی ایران برابر قطر خوب بازی کرده و تحلیل‌های قابل اعتماد نشان می‌دهد که مردان کی‌روش برای رسیدن به فینال این جام هم قسم شده‌اند.

الوطن نیز درباره این بازی نوشت: قطر خوب بازی کرد اما واقعاً نتوانست برابر ایران کفه ترازوی خود را پایین بکشد، قدرت ایران بیشتر بود و از لحاظ روحی و روانی اتفاق خوبی برای شاگردان کی‌روش رخ داد. ایران به این پیروزی نیاز جدی داشت تا با یک روحیه مثال زدنی راهی امارات شود و برای قهرمانی بجنگد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/251
نظرات شما