فواید روزه داری و سلامت بدن به روایت پزشک آلمانی و دانشمند ژاپنی /تودهنی به مخالفان روزه داری

یک پزشک آلمانی در فیلمی که در ادامه خبر مشاهده میکنید می گوید تا به حال فکر میکردیم آب نخوردن طولانی برای بدن مضر است اما اخیرا به این نتیجه رسیده ایم که اتفاقا برای سلامتی مفید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که یک دانشمند آلمانی از فواید روزه گرفتن مسلمانان می گوید ومسئله ای که سفارش اکید پیامبر اسلام است که برخی ها می خواهد با سر پوش گذاشتن بر آن به افکار شوم خود دست پیدا کنند.

یک دانشمند ژاپنی هم کشفی کرده  که بین گرسنگی طولانی مدت و از بین رفتن سلولهای سرطانی و سلولهای مخرب ارتباط مستقیم است و به خاطر این کشفش جایزه نوبل گرفته. اگر اینها هم کشف نمیکردند ما به دینمان و فرمایش پیامبرمان که فرمودند روزه بگیرید تا سلامت باشید ایمان داشتیم اما کسانی که دنبال بهانه بودند و مسخره می کردند ای کاش به خود می آمدند!

دبیر فیزیولوژی و پزشکی کمیته نوبل می‌گوید: "کمیته نوبل در انستیتو کارولینسکا تصمیم گرفت تا نوبل فیزیولوژی و پزشکی سال 2016 را به یوشینوری اُسومی برای کشف مکانیسم اتوفاژ عطا کند."

"مکانیسم اتوفاژی" یا خودخواری سلولی، تخریب و بازیافت اجزاء سلول توسط خود سلول است که به دلیل کمک به شناخت و درمان بیماریهایی همچون سرطان، دیابت، پارکینسون و بیماریهای سلسله اعصاب بسیار مهم است.

این اتفاق روند سم‌زدایی سلول و خود‌درمانی و در واقع مکانیسم دفاعی سلول است؛ زمانی که مواد غذایی به اندازه کافی به سلول نمی‌رسد یا اینکه سلول وظیفه از بین بردن مهاجمی مثل باکتری و ویروس را دارد، اتوفاژی برای زدودن مواد زائد و کم کردن مصرف سلول به کمک آن می آید و سلول مواد زائدی را که تولید کرده یا سلول‌هایی را که پیر شده‌اند را تخریب کرده و از مواد اولیه آنها برای تولید اجزا و مواد جدید استفاده می کند.

پروفسور یوشینوری اُسومی 71 ساله در دهه 90 میلادی، گروهی از ژن‌ها را شناسایی کرد که باعث اتوفاژی در مخمر نان می شدند؛ او با استفاده از این یافته به کشف مکانیسم اتوفاژ در سلول‌های انسان روی می‌دهد.

در رابطه با این یافته دانشمند ژاپنی می‌توان گفت مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی، تخریب و بازیافت اجزا سلول توسط خود سلول است که در هنگام "روزه گرفتن" و گرسنگی طولانی رخ می‌دهد.


انتهای پیام/
گالری فیلم
http://enghelab-news.ir/2956
نظرات شما