اشرافی گری در ساخت حوزه های علمیه خیانت است به اسلام و انقلاب

در سالهای اخیر برخی ساخت و سازهایی به سام حوزه های علمیه و مراکز وابسته به آنها در سطح کشور ساخته شده است که به هیچ وجه نه در شان حوزه های علمیه است و نه در اسلام چنین اشرافی گری هایی جایگاهی دارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،ساخت و سازهایی در سطح کشور به اسم حوزه های علمیه در چند سال اخیر شکل گرفته است که نه در اسلام چنین اشرافی گری و ساخت و سازهای گران قیمت جایگاهی دارد و نه در شان حوزه های علمیه است که چنین اشرافی گری را ترویج دهند.

حوزه های علیمه باید مکانی باشد که طلاب در آن ساده زیستی و تقوا پیشه کنند نه اشرافی گری را که در آینده نمی توانند حرف اسلام را به درستی بزنند چرا که اگر کسی به اشرافی گری خو کند دیگر نمی تواند برای مستضعفین پیشوا باشد اما چرا برخی ساخت و ساز های اشرافی به اسم حوزه های علمیه در سطح کشور شکل گرفته است ؟!

مردمی که از کنار ساختمان های گران قیمت حوزه های علمیه گذر میکنند و سازه های اشرافی را می نگرند و عکس های بسیار اشرافی از داخل این حوزه های علمیه در فضای مجاری منتشر میشود در ذهنشان از اسلام چه افکاری خطور میکند بهتر نیست این ساخت و سازهای اشرافی هرچه سریعتر جلویش گرفته شود تا مردم نظاره گر ساده زیستی طلاب باشند .

برخی از این حوزه های علمیه خصوصی ساخته شده و بانی و خیر داشته است همانگونه که مدارس خیر دارد مدارس علمیه هم خیر دارد و این یک استدال برخی هاست که می گویند این مکان ها را خیرین خود می سازند و ربطی به حوزه علمیه ندارد و اصلا حوزه چنین بودجه هایی از اساس در اختیار ندارد که بخواهد چنین سازه های اشرافی را بسازد.

تصاویر زیادی از ساختمان های حوزه های علمیه که نامتعارف در نوع خود هستند و هیچ ساده زیستی در آنها دیده نمیشود در چند سال اخیر در فضای مجازی منتشر شده است که در رسانه های داخلی کمتر به آنها پرداخته شده است که چرا این گونه سازه ها از اساس ساخته می شود اما ما قصد داریم تا برای افکار عمومی این موضوع را روشن کنیم که این ساخت و سازها چگونه شکل گرفته است.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3681
نظرات شما